המעצר של שמעון שר: למשטרה יש עד מדינה נגד סגן ראש העיר

מעצרו המפתיע של שמעון שר, מבכירי עסקני חסידות צאנז וסגן ראשת עיריית נתניה, לא מרשים את תושבי השכונה החסידית • למרות שהיום נחשף כי המשטרה גייסה עד מדינה שיעיד נגדו - הם בטוחים: "עצרו אותו כבר ארבע פעמים, אולי יותר, תמיד יצא נקי. הוא נרדף בגלל שהוא חרדי בכיר"
חיים טוויל
א' אלול התשע"ז / 23.08.2017 19:04

מעצרו המפתיע של שמעון שר, מבכירי עסקני חסידות צאנז וסגנה של ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג,  בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, במסגרת תפקידו הפך לשיחת היום ברחוב החרדי בכלל וברחובות קרית צאנז בפרט.

היום (רביעי) חלה התפתחות דרמטית בחקירת הפרשה החדשה שבמרכזה עומד מי שכיהן במשך שנים רבות כראש הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, לאחר שהמשטרה הצליחה לגייס עד מדינה נגדו.

לפי דיווח בחדשות 2, החקירה בעניינו של שר החלה כבר לפני מספר רב של חודשים, ועד המעצר שבוצע ביום שלישי בבוקר היא הייתה חקירה סמויה.

כבר בשנת 2008 נפתחה נגד שר חקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד שקיבל שוחד, אך היא נסגרה לאחר שנתיים בהיעדר ראיות מספיקות.

לפי דיווח של יקי אדמקר בוואלה, רבים מתושבי השכונה החרדית בה מתגורר שר סבורים ש”הכל יעבור”. לטענתם, שר נרדף “בגלל שהוא חרדי שמחזיק בתפקיד משמעותי”.

חסידים בשכונה אמרו עוד: “חקירות נגדו מתנהלות כבר שנים. עצרו אותו כבר ארבע פעמים, אולי יותר, תמיד יצא נקי. מחפשים אותו בכוח”.

המעצר של שר, בן 63, בוצע אתמול לפנות בוקר, כאשר בלשי היחידה הארצית לחקירות הונאה פשטו על ביתו, וערכו חיפושים המטרה לתפוס מסמכים הקושרים אותו לעבירות המיוחסות לו.

מעצרו הוארך אתמול אחר הצהריים בהסכמה בין פרקליטו למשטרה בארבעה ימים, עד ליום שישי הקרוב.

במסגרת החקירה החדשה נגד שר, במשטרה חושדים כי בהיותו בעל תפקיד בוועדה לתכנון ובנייה בעיר, קיבל שוחד בסכומים גבוהים מקבלנים ובעלי עסקים בתמורה למתן העדפות וקידום ענייניהם בוועדה, וכי פעל במשך שנים רבות “תוך ניצול סמכויותיו ומעמדו לקידום אינטרסים ופרויקטים של קבלנים ואנשי עסקים בעיר נתניה, בתמורה לקבלת שוחד”.

במשטרה בודקים האם קבלנים העבירו או התבקשו להעביר כספים למוסדות של חסידות צאנז או ישיבות אחרות, והאם חלק מהכסף הגיע, לכאורה, גם לכיסו של שר עצמו.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני חודשיים וחצי הסכימה המשטרה כי שר יוכל להיכנס בחזרה אל בניין עירייה, ואף יחזור לכהן בתפקיד יו”ר הוועדה לתכנון ובנייה.

שר – המכהן כחבר מועצה בנתניה בשלושת העשורים האחרונים – נעצר בדיוק לפני שנה, יחד עם חשודים נוספים, בפרשת השחיתות בעיריית נתניה, בהם ראשת העיר מרים פיירברג – בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.

בחודש מרץ הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד ראשת העיר פיירברג, וכי היא ממליצה להעמידה לדין בגין ביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בנוסף, המשטרה המליצה להעמיד לדין את בעלה לשעבר, אליהו פיירברג, בגין ניסיון קבלת שוחד בפרויקט אחד, ואת בנה צפריר פיירברג על עבירות שוחד ביחס לחמישה פרויקטים.

שר נעצר אז בחשד שמתוקף תפקידו קידם פרויקטים שונים בעיר נתניה, תמורת תרומות לעמותות הקשורות אליו.

לאחר מעצר של שבוע הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, והורחק מהעירייה ומתפקידיו.

במשטרה מדגישים כי הפעם מדובר בפרשה נפרדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות