נתניהו על הפגישה עם פוטין: “אמר כמה דברים שלא היו ידועים לנו”

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם את פגישתו עם נשיא רוסיה והעריך כי המסר שהעביר נקלט היטב בצד הרוסי • "איראן רוצה לעבור מתמיכה בטרור לנוכחות צבאית בסוריה, לא נאפשר זאת"
נתן פרל
א' אלול התשע"ז / 23.08.2017 18:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (רביעי), עם תום פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ’י, לנושאים שעלו בפגישה ואמר כי הם התמקדו בניסיונות של איראן להתבסס בסוריה ובהשפעות על ישראל.

“שוחחתי היום כאן בסוצ’י, על שפת הים השחור, במשך כשלוש שעות עם הנשיא ולדימיר פוטין. רוב השיחה דנה בניסיון של איראן להתבסס בסוריה במקומות שדאע”ש מובס ויוצא מהם”.

לדבריו, “הניצחון על דאע”ש זה דבר מבורך, הכניסה של איראן זה דבר לא מבורך, שמסכן אותנו ולדעתי מסכן את האזור ואת העולם”.

ראש הממשלה ציין: “הבעתי בפני הנשיא פוטין דברים מאוד ברורים לגבי עמדותינו בעניין הזה והעובדה שזה לא קביל עלינו”.

נתניהו הדגיש: “איראן רוצה לעבור מתמיכה בטרור לנוכחות צבאית בסוריה, לא נאפשר זאת”.

נתניהו נשאל האם לדעתו תהיה השפעה אמיתית לדבריו בפגישה על הנשיא הרוסי: “אני יכול לומר לגבי הפגישות בעבר עם הנשיא פוטין שכל שיחה כזאת שירתה את ביטחון ישראל ואת האינטרסים הישראלים, אני מאמין שגם את האינטרסים של רוסיה. על סמך השיחה הזאת היום – אני חושב שאני יכול לומר את אותם דברים גם עליה”.

נתניהו הוסיף: “הסברנו לנשיא פוטין ולצוות שלו את ההבנה והניתוח שלנו למצב ואת המדיניות שלנו. היו דברים שאמרנו על בסיס המידע המודיעיני שלנו שלא היו ידועים לו, וגם הוא אמר כמה דברים שלא היו ידועים לנו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות