פולמוס עוף הבראקל: הדיין הגרמ”ש קליין מתנצל בפני רבה של בני ברק

על רקע הפולמוס ההלכתי האם להתיר את עוף ה'בראקל': הדיין הגרמ"ש קליין שיגר מכתב אל הגרמי"ל לנדא - לאחר שמכתב הלכתי עליו חתם התפרש כפגיעה ברבה של בני ברק • "שמעתי מאנשים שהיה משתמע כאילו יש איזה פירוד לבבות ח"ו ביני לבין מעלת כבוד תורתו" • מבקש לקבוע פגישה בה ילובן הפולמוס
יוסף גרינבוים
א' אלול התשע"ז / 23.08.2017 17:23

הגאון רבי משה שאול קליין, שיגר היום (רביעי), עם שובו לישראל מנופש בחו”ל, מכתב התנצלות אל רבה של בני ברק, הגרמי”ל לנדא – על רקע הפולמוס ההלכתי האם להתיר את עוף ה’בראקל’.

הגרמ”ש  קליין, הנמנה על המתירים את העוף השנוי במחלוקת, מתנצל על שמכתב הלכתי עליו חתם התפרש כפגיעה באב”ד עיר התורה והחסידות.

במכתב של הדיין נאמר: “לכבוד הגאון החסיד מורנו רבי משה יהודה לייב לנדא שליט״א, רב אב”ד דעיר התורה והחסידות בני ברק יצ”ו.

“באתי בדברים אלו דלהלן להתנצל לפני כבוד תורתו מאחר שבאתי עתה מחו”ל ושמעתי מאנשים שהיה משתמע כאילו יש איזה פירוד לבבות ח”ו ביני לבין מעלת כבוד תורתו הגדולה, אמנם האמת אינו כן”.

הגרמ”ש קליין מוסיף וכותב: “ראשית דבר כידוע לכל שזכיתי לשמש את מורי ורבי הגאון פוסק הדור בעל שבט הלוי זצ”ל והנני נאמן לפסקי, וכבוד מורי ורבי זצ”ל הורה ברמה במעמד אלפי ישראל שמעלת כבוד תורתו הוא רבה של בני ברק וזכיתי להיות במעמד קידוש השם זה”.

הדיין ממשיך וכותב: “ובנוסף לזה כשהיה כמה פעמים איזה רב שרצה ליתן הכשר בעירינו ב”ב שלא על דעת האב”ד דב”ב, באו אלי בשליחותכם שאשתדל ע״י מורי ורבי זצ״ל לבטל את זה, וכמה פעמים הצלחתי בזה כאשר ידוע למעכ”ת הרמה”.

הגרמ״ש קליין מממשיך ומגולל עד כמה ניצב לצד רבה של בני ברק, ועד כמה הוא מעריך ומחשיב את מערכת הכשרות שבראשה הוא עומד.

בסיום המכתב מציע הדיין להיפגש וללבן עם הגרמי”ל לנדא את הנושא ההלכתי: “ולעצם העניין המדובר, אם ירצה מעלת כבוד תורתו הרמה שאבוא אליו כדי לשמוע מה שיש לי לומר בזה ולשמוע את דעת כבוד תורתו בעניין אשמח לבוא אליו, ונא יודיעני את הזמן המוכשר לכך”.

הרב קליין

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות