זעם בכותל: “הנשים מבריחות ספרי תורה כשהם כרוכים על גופן ממש”

הרב שמואל רבינוביץ מזועזע מארגון 'נשות הכותל': מאבטחים מנעו הכנסת יריעות ספרי תורה שנכרכו על גופן • "נחצו כל הקווים האדומים. מסתירים משרוקיות באבריהם המוצנעים, והכל לשם מה?! לשם 'קדושת' מלחמת האחים"
יוסף גרינבוים
א' אלול התשע"ז / 23.08.2017 09:44

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, זועם על תפילת ארגון ‘נשות הכותל’ שנערכה הבוקר (רביעי) ברחבת הכותל המערבי, במהלכה תקעו הנשים בשופרות וקראו בספרי התורה שהבריחו פנימה אל הרחבה –  והביע זעזוע למראה המאבקים הפיזיים שהתחוללו במקום הקדוש.

לאחר תפילת ”נשות הכותל’ נערכה בכותל גם תפילת ראש חודש של הארגונים הרפורמיים.

נשות הארגון התלוננו כי תלמידות מכינה שהגיעו לתפילה עוכבו בעמדות הבידוק כ-40 דקות, כאשר על חלקן בוצעה בדיקה גופנית. לטענתן, הן נתבקשו להרים חצאיות וחולצות כדי לוודא שלא הבריחו ספרי תורה. במהלך הבדיקה התברר כי נעשה ניסיון להבריח יריעות של ספר תורה כשהן מוצמדות לגופן.

הרב רבינוביץ תקף: “היום, ראש חודש אלול, נחצו כל הקווים האדומים – אלה מבריחות ספרי תורה קדושים כשהם כרוכים על גופן ממש, אלה מסתירים משרוקיות באבריהם המוצנעים, והכל לשם מה?! לשם ‘קדושת’ מלחמת האחים בכותל המערבי”.

לדבריו, סדרני הכותל מיומנים במתן שירות למתפללי הכותל ולא בפיזור הפגנות. ”אין ביכולתנו להשתלט על המיעוט הקנאי שמבקש לזרוע הרס וחורבן בכותל. אני משבח את המתפללים שלא נגררו אחר הפרובוקציות וקיימו את תפילת ראש החודש כסדרה. אירועים אלה הם חילול השם נורא. זהו זמן תשובה”.

הרב רבינוביץ קבע כי תקיעת השופר שנשמעה הבוקר ברחבת הכותל המערבי, ”לא היתה קריאה לתשובה ולהתעוררות אלא קריאה למלחמה בין היהודים”.

הוא הדגיש: ”הקרן למורשת הכותל המערבי תמשיך לפעול כמיטב יכולתה כדי לקרב אל הכותל המערבי כל איש ואישה מתוך נאמנות למסורת ישראל ומתוך כבוד לכל מבקר ומתפלל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדובר בקבוצת מכשפות, זהו עיסוקן, באמת.!!!
    23/08/2017 11:01
    שולי
  1. מה כל כך קשה להפסיק את התופעה המבישה והמבזה הזו? מדובר בקבוצת מכשפות שמבקשת להסית ולהדיח את האנשים מדרך השם ולדבר סרה על דבר השם.!!!

  2. הכותל הו של כולם חילונים ודתיים כאחד..והרב לא יכול
    23/08/2017 16:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לעשות בדיקות אישיות על נשים..זה נוגד את ההלכה .הוא לא יודע זאת.או שישלח גויים לעשות חיפוש על גופם