שב”כ חשף: שני יהודים שהתאסלמו הצטרפו ללחימה לצד דאעש בסוריה

חיים טוויל
|
ל' אב התשע"ז / 22.08.2017 20:39
בין מאות לוחמי דאע”ש שהגיעו ממדינות אירופאיות ישנם גם כ-20 ישראלים הלוחמים בשורות הארגון בסוריה • בין הלוחמים: ערבי ישראלי מפוריידיס ששירת בעבר בצה”ל, צעירה מלוד וצעיר מאשדוד – שעלו לישראל בילדותם ממדינות ברית המועצות לשעבר

השב”כ העביר למשרד הפנים מידע אודות 20 ישראלים שהצטרפו לשורות ארגון הטרור דאע”ש בסוריה. כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 2.

מרבית המצטרפים לדאע”ש הם ערבים ישראלים, אולם מהרשימה הגיעה לידי חדשות 2 עולה כי שניים מבין הישראלים נולדו כיהודים. שניהם עלו לישראל בילדותם ממדינות ברית המועצות לשעבר ובשלב כלשהו המירו את דתם ונרשמו במרשם האוכלוסין כמוסלמים – טרם יציאתם ללחימה בשורות ארגון הטרור.

הצעירה מבין השניים היא בת 28, שעלתה מברית המועצות וגדלה באשדוד; השני, אלכסנדר בן ה-32, עלה גם הוא מברית המועצות, וגדל בלוד.

איש דאע”ש נוסף הוא ערבי ישראלי מפוריידיס ששירת בעבר בצה”ל, והחליט להצטרף לארגון דאע”ש בסוריה.

שאר השמות המופיעים ברשימה הם של ערבים ישראלים: שניים ממזרח ירושלים, שניים מבועיינה, שניים מג’לג’וליה, שניים מכפר קסם ועוד בודדים מכפרים ערביים.

על פי ההערכות, לאורך השנים הצטרפו כ-60 ישראלים – רובם ערבים – לדאע”ש. חלקם נהרגו, וחלק אחר חזרו ארצה ונעצרו.

השב”כ גיבש את רשימת הישראלים בעקבות תיקון לחוק האזרחות אשר מאפשר את שלילת אזרחותם של אזרחים ישראלים שהצטרפו לארגוני טרור, גם ללא נוכחותם.

אתמול הועברה הרשימה למשרד הפנים ובימים אלו יפתח המשרד בהליך לשלילת אזרחותם.

כאשר יסתיים התהליך יהפכו המצטרפים לדאע”ש, שאחד מהם נהרג טרם סיום גיבוש הרשימה, לחסרי אזרחות, ולא יוכלו לחזור לישראל או לנוע באופן חופשי בעולם.