פוענחה פרשיית איומים סידרתית: נעצר חשוד שהתנכל לאתאיסטיים ורפורמים

סכינים וריסוס פסוקים:: חוקרי ימ"ר פשטו על ביתו של תושב מרכז הארץ ועצרו אותו • חשוד בריסוס כתובות גרפיטי על טמפל רפורמי ברעננה, ריסוס כתובות על ביתם של פעילים מרכזיים בזרם האתאיסטי והדבקת סכינים
חיים טוויל
ל' אב התשע"ז / 22.08.2017 16:20

פוענחה פרשיית איומים וכוונות לפגיעה על רקע דתי ממניע שנאה וגזענות: בתום חקירה סמויה, פשטו הבוקר (שלישי) חוקרי יחידה מרכזית של המשטרה על ביתו של תושב מרכז הארץ – שנקשר למספר אירועים בהם אוימו ופורסמו כוונות לפגיעה בבעלי תפקידים מרכזיים ופעילים חילונים-אתאיסטיים ורפורמים.

החוקרים ביצעו חיפוש לפי צו חיפוש שהוצא על ידי בית המשפט, ועצרו את החשוד כאשר היה מחוץ לביתו. במקביל בוצע חיפוש בבית אימו.

לפי המשטרה, כנגד החשוד מתנהלת חקירה סמויה בגין מספר אירועי התנכלות שאירעו במרכז הארץ ובירושלים – שראשיתם משנת 2014.

מהחקירה עלה, כי דפוס הפעולה היה בעל המאפיינים זהים והצביע על חשוד פוטנציאלי המבצע את פעילותו באופן שיטתי ממניע דתי. בעקבות כך הטיל מפקד המחוז את החקירה על היחידה המרכזית והנחה על ריכוז כל התלונות ותיקי החקירה ביחידה המרכזית שריכזה מאמץ חקירתי, מודיעיני וטכנולוגי לאיתור החשוד.

החשוד נקשר למספר אירועים שבוצעו בין השנים 2014-2016, בהם ריסוס כתובות גרפיטי על טמפל רפורמי ברעננה, ריסוס כתובות על ביתם של פעילים מרכזיים בזרם האתאיסטי, בהם פרופ’ יעקב מלכין, מנהל המכון הבינלאומי ליהדות חילונית-הומניסטית, שם הודבקו סכין על תיבות הדואר ונכתבו מכתבים בהם עולה חשד לאיומים.

החשוד, תושב מרכז הארץ כבן 39, נעצר ונחקר ביחידה מרכזית בגין עבירות הצתה, איומים, השחתת פני מקרקעין וכל זה ממניע שנאה.

הוא יובא בפני בית המשפט להארכת מעצרו.

במשטרה ציינו כי מדובר במעצר חשוב הגין מעשים שעל פי החשד בוצעו ממניע שנאה.

“החקירה המאומצת, איסוף מכלול האירועים והתלונות במשטרה וריכוזם ביחידה המרכזית – הובילה למעצר החשוד ובכך נמנעו וסוכלו כוונותיו לבצע עבירות נוספות, בהם כוונה לפגוע בבעלי תפקידים ואנשים מרכזיים בזרם האתאיסטי”, אומרים במשטרה.

במשטרה הוסיפו: “חקירת המשטרה תימשך בדגש לאיתור אירועים נוספים בהם היה מעורב החשוד כנגדו תפעל המשטרה עד למיצוי הדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות