הרב אליהו זיני לדרעי: “המצב חמור יותר. אבל אתה לא ראוי להטיף…”

ראש ישיבת 'אור וישועה' על דברי השר דרעי על חוגים בציונות הדתית ועל רבני צהר: "אני לא מסכים עם דרעי, כי המצב הרבה יותר חמור. יש בתוך הציבור שלנו דברים שלא רק כמעט כמו רפורמה, אלא רפורמה" • "כאשר יש בתי כנסת שוויונים, כאשר יש רבניות, זאת רפורמה מובהקת"
אריה ריבקינד
ל' אב התשע"ז / 22.08.2017 15:14

הרב אליהו זיני, ראש ישיבת “אור וישועה”, התראיין הבוקר (שלישי) בתכנית של שרון גל ברדיו גלי ישראל והתייחס לדברי השר דרעי שפורסמו אמש על חוגים בציונות הדתית ועל רבני ארגון  צהר.

“אני לא מסכים עם דרעי, כי המצב לא כמו שהוא תיאר, אלא הרבה יותר חמור. יש בתוך הציבור שלנו דברים שלא רק כמעט כמו רפורמה, אלא רפורמה. יש אפילו התבטאויות שגובלות בגישות נוצריות ממש”.

הרב זיני הוסיף ואמר: “דרעי, שתמך בהסכם אוסלו, לא האיש שראוי להטיף, אבל המצב הרבה יותר חמור”.

הרב זיני הוסיף ואמר: “המציאות היא קשה, כאשר יש בתי כנסת שוויונים, כאשר יש רבניות, זאת רפורמה מובהקת. זה בציונות הדתית, נשים שהוסמכו לרבנות בדרום. יש רב בדרום שלא היסס לפני כמה שנים להגיד ישו מורי ורבי”.

כשנשאל אם יש קשר לעניינים פוליטיים לתקיפת  הבית היהודי על העמדה בנושא מתווה הכותל, הרב זיני השיב: “זה לא סותר, זה נכון, הוא מציג את עצמו כמי שלוחם על הרבנות הראשית לישראל, הוא עשה זאת כאשר הם היו ציוניים דתיים? ודאי שלא.”

אמש פורסמה בחדשות 2 הקלטה מדברי דרעי בכנס סגור: ”גם כיפות סרוגות היום, בקהילות גדולות מאוד, בעיקר במרכז הארץ, הם כבר על גבול הרפורמה”.

לדבריו, “מי שיודע איך מתנהלים שם בתי הכנסת וסדרי התפילה, ממש שינויים גדולים מאוד… נכון -זה עם כיפות יותר וישראלי יותר אבל זה על גבול הרפורמה”.

שר הפנים התייחס גם לחוק הגיור וסיפר: ”הלוחמים הגדולים ביותר שהיו נגד החוק הזה היו רבני צהר ביחד עם הרפורמים, כי ידעו שהמטרה היא להרוס. הם נהנו מקלונם של אחרים, להשמיץ את הרבנות, לחפש את כל המגרעות”.

יו”ר ש”ס המשיך ותקף את רבני צהר: ”הכל בחינם, בסבר פנים יפות, בפנים מקלות, כשכולנו יודעים את האמת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מתרגש מדי מנקודת מבטו של הרב זיני שליט"א. הוא רואה כך. והרבה יראים ושלמים רואים אחרת את פני המציאות.
    22/08/2017 22:41
    גוש לגושים.
  1. כעט6ט6

  2. קבל את האמת ממי שאמרה
    31/08/2017 10:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. קבל את האמת ממי שאמרה
    ובפרט אם צדיק כמו הרב אריה דרעי
    אל תשכח שמנדלסון היה נראה הרבה יותר חרדי מהרבה מזרחיסתים