איראן שוב מאיימת בפרישה מהסכם הגרעין: “אם נחליט להגיב – נפתיע”

נתן פרל
|
ל' אב התשע"ז / 22.08.2017 12:26
ראש סוכנות הגרעין בטהרן הזהיר כי יש לאיראן יכולות להעשיר אורניום ברמה גבוהה תוך זמן קצר: “נוכל לשוב לרמת העשרה של 20% תוך חמישה ימים” • הוסיף: “כמובן שאיננו מעוניינים שדבר כזה יקרה”

איראן מתגרה בטראמפ: ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית הכריז היום (שלישי) כי מדינתו מסוגלת לשוב לרמת העשרת אורניום של 20 אחוזים תוך חמישה ימים – אם ארצות הברית תפרוש מהסכם הגרעין.

לפי דיווח בחדשות 2, עלי אכבר, מי שמשמש גם כאחד מסגניו של הנשיא חסן רוחאני – אמר: “אם הם מתכננים להגיב ולאתגר אותנו, אנחנו בהחלט נפתיע אותם”. הוא הבהיר: “אם נחליט להגיב, נוכל לשוב לרמת העשרה של 20% תוך חמישה ימים לכל היותר”.

עם זאת, הוא הוסיף: “כמובן שאיננו מעוניינים שדבר כזה יקרה. ההסכם לא גובש בקלות ולא נוותר עליו בקלות. אנחנו מחויבים להסכם ונאמנים לו”.

רוחאני הושבע לפני כחודש לכהונה שנייה, לאחר שנבחר בחודש מאי – ותקף בחריפות את ארה”ב, על רקע המחלוקות סביב יישום הסכם הגרעין. “אנחנו לא נהיה המדינה שתפר את ההסכם”, אמר אז רוחאני. הוא כינה את ארה”ב “מדינה לא אמינה בסוגיות הבינלאומיות”.

במסגרת ההסכם עם המעצמות, איראן נאלצה לוותר על מרבית האורניום המועשר ברמה של 20% שהיה בידיה, רמה שמאפשרת ייצור של ראשי קרב גרעיניים. ההסכם, שאישורו הוביל להסרת הסנקציות על איראן, מגביל את העשרת האורניום האיראני לרמה של 5% בלבד.