‘הכחל’: המשטרה קיבלה ארבעה מסוקים מהמתקדמים בעולם • צפו

הכירו את ארבעת מסוקי 'הכחל': מסוקי משטרה חדישים מהמתקדמים בעולם, שהחלו בפעילות מבצעית של משטרת ישראל כנגד טרור, פשיעה ובריונות כביש • שני מסוקים נוספים - דו מנועיים, יצטרפו בהמשך
חיים טוויל
ל' אב התשע"ז / 21.08.2017 22:51

אגף המבצעים של משטרת ישראל, ערך היום טקס קבלת ארבעה מסוקים חדישים מדגם H-125 ושילובם בפעילות המבצעית של המערך האווירי,  באופן המעצים את יכולות המשטרה במרחב האווירי.

הטקס נערך במעמד השר לבטחון פנים, מפכ”ל המשטרה, ונכבדים נוספים, בהם נשיא חברת אלביט ומנכ”ל חברת AIRBUS – שברכו על השלמת ההליך המואץ, במסגרתו נקלטו מבצעית 4 המסוקים החדישים מתוך שישה, כאשר שני מסוקים נוספים -דו מנועיים, יצטרפו לצי המסוקים המשטרתי בהמשך.

ערך מוסף משמעותי נוסף של המסוקים החדשים, הוא בתחום הכבאות וההצלה. המסוקים יאפשרו הרחבת היכולות הקיימות בכל הנוגע לכושר הנשיאה ויכולות התדלוק. יכולות אלו יאפשרו מתן מענה מיטבי בכל הנוגע להטסת כוחות חילוץ והצלה ועתודה לכיבוי שריפות.

בסמוך למנחת המשטרתי בו נערך הטקס, ביצעו צמד מסוקים, האחד חדש והשני – מסוק ישן, מטס מיוחד בסיומו נחת המסוק החדש ביחידה בפני באי הטקס ואילו המסוק הישן נפרד לשלום והמשיך בדרכו לנחיתה אחרונה מחוץ ליחידה.

במעמד החגיגי נחנכה גם סככת המסוקים החדשה, שנבנתה על פי תקנים בינלאומיים בתחום התעופה ובהתאמה לצרכים המבצעיים של המערך האווירי.

הכינוי הנבחר למסוקים החד מנועיים הינו “כחל”. הכחל, היא ציפור נפוצה בישראל. תעופתה קלילה, אך חבטות כנפיה קצובות וחזקות.

צבעה הדומיננטי כחול – מכאן שמה, מה שמאפיין גם את סמלי המשטרה ודגל המדינה ו… מסוקי משטרת ישראל. כך היא אף מסווה עצמה על רקע השמיים הכחולים, עד שלעיתים, לא ניתן להבחין בה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות