הדרת חרדים בבריכת השלשה • “להעמיד לדין את מנהלי הבריכה”

גורמים חרדים עתרו ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות ביטול השעות הנפרדות בבריכת השלשה • היועץ העביר הטיפול אל המשנה לפרקליט המדינה • עו"ד חיים קנר: "אסור שערכי השוויון יעמדו ככלי ריק מתוכן"
כ"א סיון התשע"ד / 19.06.2014 15:22

הפולמוס המשפטי עם מנהלי בריכת השלשה עולה שלב: היועץ המשפטי לממשלה הפנה את העותרים החרדים אל המשנה לפרקליט המדינה אלי אברבנאל.

כפי שדווח בחרדים10, בעקבות ביטול השעות הנפרדות לגברים ונשים בבריכה, אקט המהווה דה-פקטו הדרת מתרחצים ומתרחצות חרדיים במקום, פנה עורך הדין חיים קנר אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות על פתיחת חקירת משטרה, בגין עבירות גזענות ועבירות אפליה כנגד הציבור החרדי שהודר מהבריכה.

כעת, כאמור, כותב היועץ ויינשטיין כי הוא עיין בפנייה והיא מועברת אל המשנה לפרקליט מר אלי אברבנאל.

קנר מיהר לפנות אל אברבנאל וביקש להורות על העמדה לדין של מנהלי הבריכה.

בפנייתו מציין קנר, כי על פי פסיקת בית המשפט העליון, סגירת המועדון בפני ציבור שומר מצוות נחשבת אפליה, גם אם מדובר בטעמים כלכליים.

“חברה המכבדת את ערכי היסוד שלה ואת זכויות היסוד של חבריה צריכה להיות מוכנה לשלם מחיר סביר על-מנת שערך השוויון לא יעמוד ככלי ריק מתוכן”.

 מנהל הבריכה אורן חפץ הגיב בשעתו בשיחה עם חרדים10: “הגעתי לנהל את המקום לפני כחצי שנה לאחר שהמקום נקלע לקשיים כלכליים, ההחלטה לסיים את הרחצה הנפרדת התקבלה משיקולים פיננסיים נטו. אין לי שום דבר נגד דתיים או חרדים.

“אני מנהל קאנטרי קלאב ולא בריכה ציבורית. יש לנו כ-2,200 מנויים שפעילותם במקום היא אינטנסיבית, ובלתי אפשרי לנהל מועדון חברים עם הגבלות בשעות מסויימות, גם כשאנשים מבקשים לשכור את המקום לצורך אירועים פרטיים אני מסרב. ואני מאוד רוצה ומקווה שאוכל בחודשי החורף לחדש שוב את הרחצה הנפרדת”.

 

New Doc 1_1

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות