קחו שימוש חינם בבינה מלאכותית: רובוט מדווח על כל מה שחם ברשת

נוחי גולד
|
כ"ט אב התשע"ז / 21.08.2017 16:39
סטארטאפ ישראלי מציע שימוש חינם בבינה מלאכותית – המספקת מידע על מוצרים, תכנים וטרנדים פופולאריים באינטרנט • “חושפת, בין היתר, מה מעניין את קהל היעד של העסק”

סטארטאפ ישראלי מציע שימוש חינם בבינה מלאכותית, המאתרת את הנושאים החמים באינטרנט לפי סוגי קהלים.

כך, למשל, נמצא שאימהות מתעניינות ביציאה לחופשת נופש פי 3 יותר מכלל הציבור – ושהנושא המעניין ביותר את חובבי המוסיקה הוא השקת האייפון החדש.

 הטכנולוגיה פותחה על ידי חברת טייקי (Taykey) ומבוססת על ידי איסוף וניתוח מידע ממיליארדי פעילויות שונות בזמן אמת – כמו ניתוח כתבות באתרי חדשות, ניתוח תגובות גולשים, ניתוח סרטונים ופעילויות ברשתות חברתיות.

בדרך זו ניתן לבצע ניתוח מעמיק במערכת, כמו בדיקה של השחקנים המעניינים ביותר את חובבי הקולנוע בחודש האחרון.

עמית אבנר, מנכ”ל ומייסד טייקי: “הנגשת הטכנולוגיה המתקדמת ללא תשלום יכולה לעזור לעסקים קטנים. אנו בעידן שפרסום במערכות כמו פייסבוק הפך לעממי, כמעט לכל בעל עסק זעיר יש נוכחות ברשת. הבינה המלאכותית תחשוף בפניהם מה מעניין את קהל היעד של העסק, וכך תכוון ליצירת תוכן מותאם יותר ללקוחותיהם.

“בניגוד לכלים החינמיים של גוגל ופייסבוק המודדים ומציגים את הנושאים המעניינים את כלל האוכלוסיה, אנו מגלים לבעלי עסקים מידע ממוקד על לקוחותיהם”.

 גם משרדי פרסום, הנוהגים לקבל החלטות על פי סקרי דעת קהל, יכולים להיעזר בטכנולוגיה כדי להתאים את תוכן הפרסומות לפי סוגי התוכן האהובים על קהל היעד.

לדברי בעלי הטכנולוגיה החדשה, הבינה המלאכותית מחליפה את כלי הסקירה הישנים שמרבים להשתמש בהם, המוגבלים לביצוע מדגם של אלפי אנשים, כשהבינה המלאכותית מודדת בזמן אמת את ההעדפות של מאות מיליוני גולשים.

 הטכנולוגיה נגישה לשימוש באתר הבית של טייקי, עבור משתמשים הנרשמים  לשרות ללא צורך בתשלום.

 טייקי גייסה עד כה 32 מליון דולר, מסקויה, אינוביישן אנדאברס (הקרן של אריק שמידט), מרקר, וסופטבנק. היא מעסיקה כ-70 עובדים עם מרכז פיתוח בישראל.