גם זה קורה: האיש שנכנס לכלא רק בגלל צילום סלפי שהשתבש

דוד ליבוביץ
|
כ"ח אב התשע"ז / 20.08.2017 20:02
רורן סורן רק רצה לצלם סלפי במועדון בפלורידה בו ביקר, אך הצילום השתבש והוביל לשרשרת אירועים שבסופה מצא את עצמו בכלא למשך שש שנים וחמישה חודשים

צילום סלפי, כפי שדווח מספר פעמים, עלול להיות דבר מסוכן. תיירים ונופשים ברחבי העולם מנסים לצלם את עצמם בזוויות שונות, לעתים מסוכנות – אך מי שמע על סלפי שהוביל את הצלם לבית הכלא?

6 שנים ו-5 חודשים בכלא – זה העונש שגזר השבוע השופט המחוזי ג’יימס וויטמור על רוֹרְן סוֹרְן בן ה-34 – והכל בגלל סלפי שהשתבש. כך דווח באתר ‘מאקו’.

אז מה קרה בדיוק?

ב-17 בדצמבר 2016 נכנס סורן למועדון בסנט פיטרסבורג שבפלורידה יחד עם אדם נוסף. רגע לאחר מכן נשמעה ירייה ומייד אחריה יצאו השניים מהשירותים ומיהרו לעזוב את המועדון.

לשאלת המאבטח במקום מה קרה בדיוק – ענה האיש: “זו היתה תאונה, בן אדם. רק ניסיתי לצלם סלפי”.

מאוחר יותר גילו במועדון כי הכדור שירה סורן חורר את המראה בשירותי הגברים ועבר דרך הקיר לשירותי הנשים, אך לא פגע באף אחד.

המאבטח המתין עד שסורן עזב את המקום והתקשר למשטרה, שתפסה אותו מספר דקות לאחר מכן ברחוב סמוך. השוטרים הבחינו ב”שתי בליטות ברורות בכיסי מכנסיו” ומצאו אקדח בקוטר 0.40 אינצ’ – כמעט פי 2 מקוטר קליע של הרובים הנפוצים בצה”ל – ומחסנית מלאה כדורים.

סורן טען כי האקדח לא שלו וכי לא ידע כי הוא טעון, אלא רק ניסה לצלם סרטון ליוטיוב או פייסבוק.

הוא הואשם באחזקת נשק, שנאסרה עליו בשל הרשעות קודמות בשוד בית מגורים וניסיון רצח כחלק מפעילותו ב”כנופיית הגאווה הסינית”, כמו גם באחזקת סמים, לאחר שבחפציו נמצאו חומרים מסוכנים.

אז נכון, העונש לא היה על הסלפי, אבל אם יתבקש סורן להשיב לשופט כיצד נקלע לאולם שלו – יוכל לענות: הסלפי שלי השתבש.