כסף קל: ‘סיטיפס’ הרוויחה 7 מיליון שקלים רק מהדוחות ברכבת הקלה

בחמשת החודשים הראשונים של 2017 ניתנו 7,307 דוחות - קצב שנתי של כ־18 אלף דוחות בממוצע • מתוך 80 אלף הדוחות שניתנו עד כה רק 137 דוחות בוטלו • מקלב: "זו שערורייה, הדוחות ניתנים בשרירות לב, באופן דרקוני, בחוסר התחשבות"
שייע קליין
כ"ח אב התשע"ז / 20.08.2017 12:00

כשבעה מיליון שקלים הרוויחה חברת סיטיפס – מפעילת הרכבת הקלה בירושלים מדחות שנקנסו נוסעים בארבע השנים האחרונות. כך עולה מתשובת שר התחבורה לשאילתה שהגיש ח”כ אורי מקלב.

מקלב פנה לשר התחבורה בשאילתה וכתב: “בשנת 2011 החלה חברת סטיפס את פעילותה בירושלים. מאז ועד היום ניתנו דוחות רבים לכלל ציבור הנוסעים בחלקם אינם מצורה מוצדקת. כמה דוחות ניתנו עד היום, מהי העלות של הכוללת של הגביה שבוצעה עד היום, וכן כמה בקשות הוגשו לביטול הדוחות, ומהם סיבות בקשות הביטול וכמה מהבקשות לביטול הדוחות התקבלו”.

בתשובתו לח”כ אורי מקלב, פרט שר התחבורה כי בארבע השנים האחרונות כתבה חברת סיטיפס 68,635 דוחות לנוסעים – בסך של 6,932,599 שקל.

השר מציין כי שנת השיא הייתה עד כה 2015, שבה ניתנו כמעט 26 אלף דוחות. בחמשת החודשים הראשונים של 2017 ניתנו 7,307 דוחות – קצב שנתי של כ־18 אלף דוחות בממוצע.

השר מציין עוד, כי מתוך 80 אלף הדוחות שניתנו עד כה רק 137 דוחות בוטלו, כאשר רק כשלושת אלפים ממקבלי הדוחות הגישו ערר.

“הנתונים מראים ברובם כי מדובר באנשים ישרי דרך ששילמו, אך נוצרה בעיה בתיקוף כרטיסים”, אומר ח”כ אורי מקלב. “הרכבת הקלה היא כלי תחבורה מהחדישים בארץ, אך המערכות הטכנולוגיות מיושנות, החברה דורשת מהאזרחים לא מיומנים לשלם במכונות מיושנות ותקולות, ואם נוצרת בעיה על האזרח לשלם קנסות.

“זו שערורייה, הדוחות ניתנים בשרירות לב, באופן דרקוני, בחוסר התחשבות, ואפשר להגיד שבחוסר אנושיות, בצורה מבזה ואף אכזרית. לקנסות אין שום פרופורציה למחיר הנסיעה. מדובר ביותר ממיליון שקל בשנה רווח לחברה רק מקנסות. האחריות הישירה לנושאים אלה היא של משרד התחבורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות