זעזוע בבית הלבן: יועץ הנשיא סטיב באנון ‘עוזב’ לאחר שהודח ממשרתו

דוד ליבוביץ
|
כ"ח אב התשע"ז / 19.08.2017 21:31
סטיב באנון, יועץ נשיא ארה”ב טראמפ עוזב את משרתו בבית הלבן במה שמתפרש כהדחה של הנשיא • דוברת הבית הלבן: “ראש הסגל בבית הלבן ג’ון קלי ובאנון הסכימו על כך באופן הדדי” • מקורבי באנון: “הוא ינקום”

זעזוע בבית הלבן: היועץ הבכיר לנשיא טראמפ סטיב באנון עוזב את תפקידו בבית הלבן – כך הודיעה אמש (שישי) דוברת הבית הלבן שרה האקבי-סנדרס.

לדבריה, “ראש הסגל בבית הלבן ג’ון קלי ובאנון הסכימו באופן הדדי כי האחרון יסיים את תפקידו עוד היום, אנחנו אסירי תודה על פועלו ומאחלים לו בהצלחה”.

ההחלטה של טראמפ להדיח באנון פורסמה אתמול בניו יורק טיימס, שם נטען כי הנשיא דן בימים האחרונים עם בכירים בבית הלבן דנים כיצד ואיך להדיח את באנון, אחד מיועציו הקרובים של טראמפ במהלך קפמיין הבחירות ומי שניהל את אתר הימין הקונספירטיבי ברייטברט.

מקור המקורב לבאנון טוען כי הוא הגיש התפטרותו כבר בשבעה באוגוטס, ונמנע מלפרסם זאת בשל אירועי שארלוטסוויל.

השמועות על עזיבתו הצפויה של באנון רוחשות מתחת לפני השטח כבר מספר שבועות. על פי התקשורת האמריקנית הדבר נובע ממינויו של ג’ון קלי לראש המטה של טראמפ. בעת שריינס פריבוס כיהן בתפקיד, באנון והוא החזיקו בדעות דומות והסתדרו. קלי, בעברו גנרל בכיר, פועל ליצירת סדר בכאוס השורר בבית הלבן ועל פי הדיווחים מאס בהתנגחויות בין באנון לבין היועץ לביטחון לאומי מקמאסטר.

טראמפ עצמו הודה היום לבאנון באמצעות הטוויטר וכתב: “מבקש להודות לו על שירותו. הוא הגיע לקמפיין במהלך ההתמודדות שלי נגד הילרי קלינטון המושחתת – זה היה נהדר! תודה ס'”.

ואיך יגיב באנון עצמו? ג’ואל פולאק, אחד מבכירי אתר “ברייטברט” אותו חזר באנון לערוך, צייץ: “מלחמה”. מקורב אחר אמר ל-CNN כי באנון “לא יישאר בשקט על הקווים – כולנו נראה את באנון הברברי, זו לא תהיה עזיבה שקטה”.