ברכבת מחללים את השבת? החרדים הסתפקו בשליחת מכתב אל נתניהו

בשבת הקרובה ובשבת שלאחריה מתוכננות להתבצע עבודות תשתית על ידי רכבת ישראל: ארבעה ח"כים מיהדות התורה ומש"ס פנו במכתב לנתניהו - והזכירו: העבודות מהוות הפרה של הסטטוס קוו ושל הסכמים קואליציוניים
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשע"ז / 18.08.2017 11:44

חברי ‘צוות המעקב’ של הח”כים החרדים פנו אתמול אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להורות על ביטול עבודות התשתית ברכבת ישראל שצפויות להתרחש במהלך השבת הקרובה.

הח”כים מציינים כי  העבודה בשבת במרחב הציבורי פוגעת בסטטוס קוו ומפרה הסכמים קואליציוניים והבטחות שהעניק נתניהו לחרדים.

על המכתב חתומים חברי הצוות שמונו לפני כחודשיים מטעם הסיעות החרדיות לפקח על אישורי העבודה – חברי הכנסת אורי מקלב וישראל אייכלר מיהדות התורה ויואב בן צור ומיכאל מלכיאלי מש”ס.

“בשבת הקרובה ובשבת שלאחריה מתוכננות להתבצע עבודות תשתית על ידי רכבת ישראל, בחסות משרד התחבורה ובגיבוי משרד העבודה”, כתבו הח”כים, והוסיפו כי הדבר נעשה בניגוד לסיכומים וההבטחות המושתתות על שמירת הסטטוס קוו.

הח”כים טענו כי מדיניותה המוצהרת של הממשלה היא “לקדש את קדושת השבת כערך עליון, ולמנוע את היותה של השבת יום ככל הימים”.

“אנו פונים אליך מתוקף תפקידך כמי שעומד בראשות הממשלה לדרוש קיום ויישום מדיניות הממשלה המסוכמת, ועל כן עליך להורות על הפסקת עבודות בשבת לחלוטין”, כתבו הח”כים.

הם הוסיפו כי מדובר ב”הפרה של מדיניות הממשלה, רמיסת שבת קודש ופגיעה באבני היסוד של העם היהודי”.

מכתב לנתניהו, שבת, רכבת

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק מכתבים
    18/08/2017 13:57
    מחכים למעשים
  1. נמאס כבר ממכתבים וכדומה בלי מעשים

    • יוסי   21/08/2017 07:55

      אין סיכוי לשנות כלום, ונא לא להיות מגוחכים.
      המציאות הוכיחה כי כשניסינו לפעול למען הציבור שלנו, הצלחנו בכל המערכות ואילו כשניסינו לשווא להשפיע על אחרים בגלות המר הזה, ההצלחה היתה פחותה.
      החכמה היא לעשות בשקט, לא לעורר דובים רעבים מרבצם ולא לעשות ההיפך מקידוש שם שמים ולהאהיב תורה ומצוות על רחוקים וקרים שאינם מבינים ומרגישים את כאבנו.
      וכמו במקרים אחרים, העיתונאים הצמאים לפיסת חדשות, הם הם אלו המתסיסים את האווירה, זורקים גפרור ספוג בנפט בתקווה שמשהו יצא מזה.
      אבל, ב”ה שהח”כים חכמים ולא מתפתים לשטויות, אל דאגה…