כך מנסים ארגוני ‘הקרן החדשה’ לפגוע בפעולות הקירוב של חב”ד

יוני גרין
|
כ"ו אב התשע"ז / 18.08.2017 02:11
מלחמה נגד דוכני תפילין של חב”ד? ‘הורים מודאגים’? הפגנות ברמת אביב? דו”ח ‘חותם’ חושף פעילות ממוקדת ומאסיבית של ארגונים הנתמכים על ידי ‘הקרן החדשה לישראל’ כנגד תנועת חב”ד, בזירות שונות בציבור הישראלי • ארגון חותם: “כשמדובר בתנועה שמשפיעה החוצה, לקרן כואב יותר”

בדו”ח שפרסם לאחרונה ארגון ‘חותם’ – ופורסם בחרדים 10 – נחשפו תקציבי הענק שמשקיעה ‘הקרן החדשה לישראל’ לשינוי פני החברה החרדית בישראל.

בימים אלו, מוציא הארגון דו”ח המשך, בו סקירה על פעילותה של הקרן כנגד מטרה חדשה: תנועת חב”ד. במסמך שמפרסם הארגון מוצגת סקירה תמציתית של הפעילות המכוונת כנגד תנועת החסידות חב”ד.

לפי הדו”ח, טקטיקות הפעולה כנגד חב”ד ברחבי הארץ חושפות שיטה של ‘זרועות תמנון’ הפוגעת במפעלות הקירוב והחסד של התנועה, הפועלת בכל רחבי העולם היהודי.

את הרוח הנושבת בחלק מהערים ניתן לראות בהתבטאותו של מנכ”ל תנועת “ישראל חופשית”, מיקי גיצין, בדבר “הורים מודאגים שמציפים פניות ושידול של נציגי חב”ד לילדיהם ללא הסכמה.. פרקטיקות ההחזרה בתשובה והמסיונריות של התנועה חצו כמה גבולות”.

בעקבות מאבק של ‘גבעתיים חופשית’, סניף של תנועת ‘ישראל חופשית’ בגבעתיים, נסגר דוכן חב”ד בקניון בעיר. בנוסף, ערכה תנועת ‘ישראל חופשית’ סקר שמטרתו למנוע כניסה של חסידי חב”ד לבסיסי צה”ל.

עוד התבטאות כנגד התנועה ניתן למצוא בדבריה של ח”כ רחל עזריה, בזמן שכיהנה בחברת מועצת העיר ירושלים, כאשר התבטאה כנגד הפעלת קייטנה נפרדת של חב”ד, במילים: “איפה שאנחנו לא נהיה – חב”ד תיכנס למלא את החלל”. רחל עזריה כיהנה כמנהלת ‘מבוי סתום’ וכן כבכירה ב’מגמה ירוקה’, שניהם מארגוני הקרן.

גם ‘הפורום החילוני’ לא נשאר מאחור, ופרסם רשימת ארגונים ‘בעלי אופי דתי’ לפי דבריו, “המעבירים תוכניות חינוכיות ברשות משרד החינוך” – בה מוצגת תנועת חב”ד בין הארגונים שנכללו ברשימה.

בשכונת רמת אביב התקיימו בסיוע הקרן הפגנות נגד פתיחת מוסדות חרדיים בשכונה ונגד הצבת דוכני תפילין.

המאבק נגד חב”ד פורסם באתרים ובעמותות הנתמכות על ידי הקרן, שם גם פורסם מאמרה של תמר זנדברג, בו כתבה בין השאר: “אין דבר וחצי דבר בין היהדות הסובלנית והלא-מיסיונרית על פי טבעה ובין היהדות המשיחית והלאומנית שמקדמת תנועת חב”ד”.

גם בתקשורת ניתן לראות פעילות ממוקדת כנגד חב”ד, כמו כתבה מכפישה בערוץ 2, שם הוצגה התנועה כגוף שמשתלט על גן ילדים בירושלים.

עוד ארגונים הפועלים כנגד חב”ד הן עמותת ‘חדו”ש’, שהתנגדה להכרה בפעילי חב”ד והכפישה את התנועה, וכן הפיצה בקרב הח”כים מנשר הדורש להפסיק את התמיכה בתנועה.

בין הארגונים נמצא גם ‘המרכז הרפורמי לדת ומדינה’, הנתמך על ידי הקרן, שדרש שלא להקצות דוכן חב”ד בטרמינל בנתב”ג, וכן ‘התנועה הקונסרבטיבית’ שהכפישה את חב”ד במאמרו של מזכ”ל התנועה ויצאה כנגד ההכרה בשליחים כמי שעושים שירות לאומי.

מענקי ‘הקרן החדשה’ לאותם ארגונים נמדדים במעל ל-5 מיליון דולר – כפי שנחשף בדו”ח של ארגון חותם.

מארגון חות”ם נמסר: “תנועת חב”ד פעילה מזה שנים בהפצת יהדות וקירוב לתורה. כשמדובר בתנועה שפורצת ומשפיעה החוצה – כנראה שם כואב לקרן עוד יותר”.