13 נרצחו בפיגוע דריסה של דאעש בברצלונה • רב העיר: לא נגד יהודים

נתן פרל
|
כ"ה אב התשע"ז / 17.08.2017 18:45
רכב מסחרי דהר אל תוך קבוצת אנשים בשדרות הראמבלס שבמרכז העיר הספרדית: 13 נהרגו וכ-100 בני אדם נפצעו, בהם כמה אנוש וקשה • ארגון דאעש קיבל אחריות לפיגוע • העיתון אל-פאיס: אחד משני חשודים שנעצרו הוא דריס אוקביר, ממוצא מרוקאי • המחבל שנהג ברכב המסחרי טרם נתפס • משרד החוץ ושליח חב”ד: לא ידוע על נפגעים יהודים • רבה של ברצלונה: לפי הנחיות הביטחון שקיבלנו – נסגרו מוסדות הקהילה

לפחות 13 בני אדם נרצחו ועוד כ-100 בני אדם נפצעו, כמה מהם קשה ואנוש, בפיגוע דריסה שאירע אחר הצהרים (חמישי) בברצלונה, סמוך למסעדה הכשרה ‘מכבי,’ הממוקמת במרכז שדרת רמבלס – השדרה הפופולארית בעיר.

ארגון ‘המדינה האסלאמית-דאעש קיבל אחריות על הפיגוע.

המחבל שנהג ברכב המסחרי טרם נתפס. שני מחבלים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע. העיתון אל-פאיס דיווח כי אחד מהם הוא דריס אוקביר, בן 28, ממוצא מרוקאי, שהחזיק אשרת שהייה בספרד וריצה בעבר עונש מאסר.

ברשת השידור הציבורית RTVE דווח, כי המשאית ששימשה לפיגוע הושכרה בעיר. כלי רכב נוסף אותר בעיירה ויק שבקטלוניה.

בתחילה דווח כי שני חמושים נכנסו למסעדה ומתבצרים בה, אך המשטרה המקומית שללה את הדיווחים הללו.

מסעדת מכבי נסגרה בהוראת המשטרה, כשיושביה שלא נפגעו – נותרים בתוכה.

מעדויות ראשונות עולה כי כלי הרכב, ואן בצבע לבן, דהר על המדרכה, דרס אנשים לאורך 600 מטרים – עד שנעצר. המחבל שנהג הרכב נמלט רגלית מהמקום – ומתנהל מצוד אחריו.

שירותי החירום הקטאלונים הודיעו בטוויטר כי הדריסה התרחשה סמוך לפלאזה קטאלוניה באיזור הרמבלה שוקק האדם, וביקשו שלא להגיע לאזור.

הרכבת התחתית באיזור הפסיקה את פעילותה בהוראת המשטרה.

משרד החוץ מדווח כי נכון לעכשיו, לא ידוע על נפגעים ישראלים באירוע הדריסה בברצלונה. עם זאת מציינים במשרד כי ישראלים רבים מטיילים בימים אלה באזור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחדר המצב של משרד החוץ. נתניהו קיבל עדכונים על פיגוע הדריסה ומוודא סופית שאין נפגעים ישראלים באירוע.

רבה של ברצלונה, חבר  ׳ועידת רבני אירופה׳, הרב מאיר בר חן אמר כי בהנחיות הביטחון שקיבל מיד לאחר הפיגוע נסגרו מוסדות הקהילה, והרחוב כולו בשליטת המשטרה.

הרב בר חן אמר, כי ככל הנראה לא מדובר על פיגוע שכוון נגד יהודים, וכי כמפקד זק״א הודיע לו מפקד משטרת ברצלונה כי באם יתברר שיש נפגעים חלילה יהודים הוא יודיע לו מיידית.

|הטרור הוא טרור נגד כל אדם שנברא בצלם. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים להם רפואה שלמה ומהירה”. הרב הוסיף כי “הקהילה היהודית סומכת על שירותי הביטחון הספרדים שעושים הכל כדי לאבטח את מוסדות הקהילה”.

גם שליח חב”ד, הרב דוד ליברזון, מסר כי אין נפגעים יהודים.