‘פעילות מתוחכמת’ או פרובוקציה? שוחררו שני נערים שנעצרו בבת עין

שוטרים ובלשים הכניסו ליישוב בת עין אוטובוסים עם נהגים ערבים, בכדי למשוך את נערים להתעמת איתם • שניים נעצרו ושוחררו • עו"ד עדי קידר: "במקום למגר את הטרור המשטרה עסוקה בפרובוקציות" • המשטרה: רצף של אירועי אלימות בהם הותקפו נהגי אוטובוס ערבים
חיים טוויל
כ"ה אב התשע"ז / 17.08.2017 17:32

שופט בימ”ש השלום בירושלים שמואל הרבסט דחה היום (חמישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם ב-5 ימים של שני קטינים כבני 14 ו-16, תושבי היישוב בת עין, שנעצרו אתמול בבית אחד מהם ביישוב – וזאת לאחר מה שבארגון חוננו מגדירים “פרובוקציה משטרתית”.

הפרובוקציה החלה אתמול בשעות הצהרים כאשר שלושה אוטובוסים נהוגים בידי נהגים ערביים הגיעו ליישוב בת עין. האוטובוסים חנו במרכז היישוב זמן ממושך, וזאת ככל הנראה כניסיון משטרתי למשוך נערים מהיישוב להתעמת עם הנהגים.

מלבד הנהגים באוטובוסים שהו על כל אוטובוס מספר בלשים ושוטרים לבושים אזרחי. בנוסף באזור סמוך המתינו כוחות יס”מ ומשטרה נוספים.

במהלך הפעילות פרצו שוטרים, לבושים באזרחי לבית משפחה ביישוב, נכנסו לחדרים בבית, ועצרו שני נערים, בני 14 ו-16 המתגוררים במקום. השוטרים השכיבו את הנערים על ריצפת הבית באלימות, תוך שהם מכים בהם לעיני אבי אחד הילדים, אשר הינו נכה על כסא גלגלים.

השוטרים טענו, כי זמן קצר לפני הכניסה לבית הותקף נהג אוטובוס ערבי ביישוב וכי הנערים קשורים למקרה.

הקטינים נעצרו ובדיון היום כאמור הורה בימ”ש על שחרורם לתנאי מעצר בית למספר ימים ובהפקדה כספית. לבקשת המשטרה עיכב בימ”ש את ביצוע ההחלטה וזאת בכדי לאפשר למשטרה לערר על ההחלטה לבימ”ש המחוזי.

מעצר נערים בבית עין
עו”ד עדי קידר מארגון חוננו אשר ייצג את הנערים, אומר: “משטרת ישראל במקום למגר את הטרור בכבישי יו”ש, ואת הסיכון היום יומי שנתונים בו מאות אלפי תושבי האזור – עוסקת בפרובוקציות, שכבר בעבר בתי המשפט לא חסכו את מילות הגנאי באשר להתנהלות זו. גם במקרה הזה אני שמח כי בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של הקטינים, והורה על שחרורם ממעצר.”

משטרת ישראל דיווחה מוקדם יותר היום כי בעקבות רצף של אירועי אלימות בהם הותקפו נהגי אוטובוס ערבים בישוב בת עין, אתמול – במהלך פעילות מתוחכמת של הכוחות ובשילוב אמצעים מתקדמים – נתפסו ‘על חם’ שני חשודים קטינים תושבי האזור, בעת שנצפו מתיזים גז פלפל לעבר נהג אוטובוס.

לפי המשטרה, במסגרת חקירת אירועי האלימות עלה כי הצעירים נהגו להמתין לאוטובוס בתחנתו האחרונה, ובעת שנהג האוטובוס שהה בהפסקה, נגשו אליו פתחו בשיחה עמו ולאחר שזיהו שאכן מדובר בנהג ערבי – היו תוקפים אותו באמצעות התזת גז פלפל לעבר פניו ורוגמים את האוטובוס באבנים.

מעצר נערים בבית עין

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי יכניסו שוטרים יהודים לאום אל פחם
    17/08/2017 21:30
    שלום
  1. לא נהגים, שוטרים! שוטרינו גיבורים על חלשים

  2. משועממים
    17/08/2017 21:40
    tatlo
  3. סליחה, אין למשטרה דברים טובים יותר לעשות חוץ מלהתגרות באזרחים? אפשר להציע כמה דברים? אולי התנגדות למצעדי גאוה, זנות ותועבה?