גזר הדין של הרב אליהו בקשי דורון: 12 חודשים על תנאי וקנס רבע מליון ש”ח

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל גזר עונש של 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 250 אלף שקלים על הראשל"צ, הרב אליהו בקשי דורון, שהורשע במעורבות ב'פרשת הרבנים'
חיים טוויל
כ"ה אב התשע"ז / 17.08.2017 11:49

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים צבי סגל גזר הבוקר (חמישי) עונש של 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 250 אלף שקלים על הראשל”צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון, שהורשע במעורבות במה שמכונה ‘פרשת הרבנים’.

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר לעניין העונש, שהושג בין הפרקליטות ובין הראשל”צ, אשר כלל בין היתר ויתור של המדינה על הקביעה כי יש במעשיו של הרב קלון, ומנגד ויתור של הרב בקשי דורון על חלק מהזכויות הפנסיוניות המגיעות לו מהמדינה.

“נוכח הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים; מצבו הרפואי של הנאשם; גילו המתקד; וההנחה כי לא נשקפת ממנו סכנה לשלום הציבור ולהישנות עבירות נוספות; לא מצאתי כי יש מקום להשית על הנאשם עונש הכולל בחובו מרכיב של מאסר בפועל, לא מאחורי סורג ובריח ולא בדרך של עבודת שירות, והחלטתי אפוא לכבד את הסדר הטיעון אף שהעונש המוסכם חורג במידה ניכרת ממתחם הענישה הראוי למעשה”, כתב השופט.

הראשל”צ הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה, מתן תעודה כוזבת ומרמה והפרת אמונים.

ב’פרשת הרבנים’ נחשדו בכירים במשטרה, בצבא וברבנות הראשית, כי הנפיקו תעודות השכלה תורנית גבוהה, לאנשי כוחות ביטחון, תוך הנפקת תעודות ומסמכים כוזבים, כביכול אותם אנשים אכן עומדים בתנאי הסף, ועברו בהצלחה את הבחינות.

על סמך מצג כוזב זה, אישרו גופי הביטחון את זכאותם של אנשי הקבע והשוטרים להטבות שכר.

כפי שדווח בחרדים 10, הראשל”צ הורשע על שהנחה את מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית להנפיק את התעודות, למרות שידע כי מקבלי התעודות אינם עומדים בתנאים שנקבעו לכך.

לפי השופט, הרב גם ידע, כי אנשי כוחות הביטחון שיקבלו את התעודה יוכלו לקבל באמצעותה הטבות שכר להן הם אינם זכאים.

יצוין,  כי בשלב הראשון של חקירת הפרשה נחקר הראשל”צ,  אך בעקבות החקירה הוחלט שלא להעמידו לדין. אולם, במסגרת עדותו במשפטם של נאשמי הפרשה האחרים, שינה הרב – לטענת הפרקליטות – את גרסתו ואמר דברים שהפלילו אותו.

בעקבות כך הוחלט לפתוח את חקירתו של הרב פעם נוספת, ובסיומה הוחלט להעמידו לדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שימוש ברבנים למטרות פוליטיות
    20/08/2017 10:27
    אביחי
  1. בושה לדרעי וחבר מרעיו שהשתמשו
    בהרב הגאון בקשי דורון להכשיר רבנים מטעם
    תחת יחווה דעת של הרב דודו יוסף
    למטרות פוליטיות פיננסיות לטובת מפלגת
    אנטי חברתית שלא מייצגת ספרדם של ש”ס