חשוד בפרשת הסחר באיברים הוסגר מקפריסין אחרי צו מעצר בינלאומי

לפי החשד, החשודים איתרו תורמי כליות עבור חולים הזקוקים להשתלות והציעו לנהל עבורם את ההליך הרפואי הנדרש להשתלה בחו״ל - בתמורה לתשלום • החשוד שהה בזמן מעצר שותפיו בקפריסין ונעצר שם בעקבות צו מעצר בינלאומי
חיים טוויל
כ"ה אב התשע"ז / 17.08.2017 00:58

משטרת ישראל עצרה חשוד במעורבות בסחר באיברים שהוסגר היום (רביעי) מקפריסין לישראל – בהמשך לביצוע מעצרים בפרשה שהפכה גלויה בחודש דצמבר 2016.

בחקירה שהתנהלה ביחידת להב 433 של המשטרה, נעצרו במהלך דצמבר 2016 שני חשודים. על פי החשד, נהגו השניים ביחד עם אדם נוסף, לאתר תורמי כליות עבור חולים הזקוקים להשתלות והציעו לנהל עבורם את ההליך הרפואי הנדרש לצורך ההשתלה בחו״ל, בתמורה לתשלום.

עוד עלה, כי לצורך קבלת האישורים הנדרשים והסדרת ביצוע ההשתלות, הציגו החשודים מצג שווא לגורמים הרלוונטיים בחו״ל, בין היתר באמצעות שימוש במסמכים מזויפים.

לחשודים, כל אחד על פי חלקו, יוחסו עבירות של סחר ותיווך לסחר באיברים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש במסמך מזויף.

החשוד הנוסף במעורבות בפרשה שהה בזמן ביצוע המעצרים בקפריסין ומאז לא שב לישראל.

לפני מספר חודשים, בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא, הוא נעצר על ידי רשויות אכיפת החוק בקפריסין. היום, כאמור, הוא הוסגר לרשויות אכיפת החוק בישראל להמשך ההליך הפלילי נגדו.

הליך ההסגרה בוצע בשיתוף פעולה עם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה והחקירה, מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז שהגישה כנגד שני החשודים המרכזיים ואחרים כתב אישום, כל אחד על פי חלקו בגין סחר באיברים ותיווך לסחר באיברים, עושק, איומים, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי משפט ועבירות נוספות.

החשוד יובא בחמישי בבוקר לבית משפט השלום בראשון לציון והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות