חיל האוויר תרגל את מערכות ההגנה האווירית ושיגר טילי ‘פטריוט’ • צפו

בשעות הלילה התקיים תרגיל כשירות שגרתי של חיל האוויר במטרה לבחון את כשירות מערכות ההגנה האווירית אל מול איומים אוויריים • בתרגיל נבחנה גם יכולת מערכת ה'פטריוט' להתמודד עם איומים מסוג כלי טיס בלתי מאוישים
חיים טוויל
כ"ד אב התשע"ז / 16.08.2017 19:46

אמש (שלישי) בשעות הלילה התקיים תרגיל כשירות שגרתי של חיל האוויר שמטרתו לבחון כשירות מערכות ההגנה האווירית אל מול איומים אוויריים.

במסגרת התרגיל אומנו הכוחות הלוחמים בשימור הכשירות ביירוט סוללת ‘יהלום’ (פ-טריוט), חיזוק שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במערך ההפעלה המבצעית של חיל האוויר – ובמענה לאיומים השונים.

בין הכוחות המתרגלים לקחו חלק לוחמים וטכנאים של מערך ההגנה האווירית והאימון כלל מטרות בעלות מאפיינים ייחודיים, בכדי למצות את יכולות המערכת ולאתגר את המערך הלוחם.

בתרגיל הכשירות הנוכחי נבחנה גם יכולתה של מערכת ה’פטריוט’ להתמודד עם איומים מסוג כלי טיס בלתי מאוישים, יכולת עמה התמודדה בהצלחה בעבר. התרגיל התקיים בהמשך לגרף אימונים והיה מתוכנן מראש.

מערך ההגנה האווירית הוא הגוף האחראי על הגנת המרחב האווירי של ישראל באמצעות כוחות קרקעיים לצד כלי הטיס של החיל. מערך ההגנה האווירית מהווה את קו ההגנה האחרון מפני איומים אוויריים הכוללים כלי טיס, וקו ההגנה הראשון כנגד איומים אוויריים הכוללים טילי קרקע-קרקע, טילים בליסטיים ורקטות.

מערכת “פטריוט” נמצאת בשירות חיל-האוויר הישראלי משנת 1991 והובאה לארץ בבהילות במהלך מלחמת המפרץ הראשונה כדי לתת תשובה לאיום הטילים אותם שיגר צבא עיראק של סדאם חוסיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות