“נתניהו במידה מסוימת מיצה עצמו”: הפעילה שמשגעת את הליכודניקים

אחרי עתירה שהוגשה למוסדות הליכוד לפסול את חברותה, הפעילה אסנת מידן יורה לכל הכיוונים: "אף אחד לא ישתיק אותי. אם נתניהו יואשם - הוא צריך להשהות עצמו" • ביטן? "הבריונות שלו לא מתאימה לדי.אן.אי של הליכוד" • 'שבועת הנאמנות' לביבי? "זו כת חולנית. נתניהו מת על זה"
חיים בוזגלו
כ"ה אב התשע"ז / 16.08.2017 23:54

• חרדים 10: אסנת מידן, ספרי לי על עצמך, יש לך הרבה מאד קבוצות בוואטס אפ.

אסנת מידן: “אני פעילה למעלה מ-20 שנה בליכוד, הייתי עוזרת של עוזי לנדאו, והייתי חלק מהמערכת של הבחירות של אריק שרון וביבי – בבחירות של 12 מנדטים כשנפלו, והצלחנו להחזיר את הליכוד לשלטון. בגדול, אני כל כולי, כל החיים, בשביל הליכוד, תורמת, נותנת. זה בא מערכים מהבית, ערכים מובהקים מאד, הערכנו מאד את מנחם בגין זכרונו לברכה”.

• את לא זרה לחברי הליכוד, את מגיעה מידי פעם לישיבות הסיעה בכנסת…

“בוודאי. תראה, במסגרת הפעילות שלי ברשתות החברתיות הקמתי קבוצות וואטס-אפ לליכוד ברשת, אני רפורטרית, מדווחת על מה שקורה בזירה הפוליטית, ובסיעות הליכוד, בוועדות – בכל מה שקשור לפעילות של כנסת ישראל ובכלל”.

• אז איך פתאום את, אסנת מידן, זו שמפיצה את דברי חברי הכנסת של הליכוד, פתאום מוצאת את עצמך (ועוד לא נתייחס לסיכויים אם זה יתקבל או לא) מול עתירה להפסיק את חברותך בליכוד?

“שאלה טובה. התשובה היא כזו: כפי שאתה יודע, אני אשה, ולהיות אשה בזירה הפוליטית זה לא פשוט. להחזיק כל כך הרבה שנים מעמד בזירה הפוליטית, זה בטח לא קל. עכשיו, יש כמה מתנגדים לי בתוך הליכוד. מה זה מתנגדים? להערכתי, מקנאים. לא אזכיר שמות, אבל יש מישהו שמנסה להפיל אותי, מקנאה לדעתי.

מה שגרם לדעתי להגיש את העתירה לבית הדין של הליכוד היה דיווח שלי מההפגנות בפתח תקווה. זה דיווח שהוא לגיטימי, גם לקבוצות הווטסא-פ וגם לרשתות החברתיות, אבל אנשים ניצלו את זה כדי להגיד: הנה תראו, היא מתרועעת עם שמאלנים ומצטלמת איתם.

ברור שצילמתי אותו, כי רציתי להביא את זה לידיעת הציבור ברמה הכי הכי של דיווח. אז בוא נפריד בין שני הדברים – העבודה שלי היא להיות בלוגרית ורפורטרית ולדווח, וגם פעילות בליכוד, בקבוצת נסיכי הליכוד – לשם אני מביאה את כל מה שקורה בזירה הפוליטית. ההתנכלות היא משהו אישי לגמרי”.

• אז לדעתך מישהו בליכוד סימן אותך?

“כן. זה חבר כנסת שסימן אותי, יחד עם פעיל ליכוד, והם עובדים יחד נגדי”.

נתניהו

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ש. מה האינטרס?

“להרחיק אותי מהליכוד, כי אני כנראה מציקה להם עם הביקורת שלי על ראש הממשלה, ואת זה לא אכחיש, את דברי. אני באמת חושבת שראש הממשלה שחשוד בחשדות, ואם חס וחלילה יואשם במשהו – יצטרך להשהות את עצמו. זו הביקורת שלי כלפיו. ואני מדברת על זה שעשר שנים אתה יושב כראש ממשלה ולא עושה שום דבר, רוב הבוחרים של הליכוד הם נכי מדינת ישראל…”

• רוב בוחרי הליכוד נכים?

“לא. אתקן. רוב הנכים הם מצביעי ליכוד. אני בחנתי את זה, יצאתי לשטח, דיברתי איתם, וזה קומם אותי אישית, שאנחנו בליכוד יורים לאנשים ברגליים. זה לא נורמלי!”

• אבל אם את חברת ליכוד כבר שנים רבות, את אמורה להכיר את הדי.אן.אי של המפלגה הזו, שמי שמדבר נגד ראש הממשלה, ראש המפלגה, בדרך כלל מוצא את עצמו בחוץ.

“אתה צודק שזה הדי.אן.אי של הליכוד, שאסור לנגוח בראש המפלגה, ראש הממשלה. אבל מותר לבקר אותו! הליכודניקים הוותיקים כן מבקרים אותו במרכז הליכוד ובכנסים ובחוגי בית…”

• הבעיה היא שאת לא מדברת שם, אלא מדברת בתקשורת, אז אולי על זה יצא זעמו של ח”כ דוד ביטן ואחרים…

“זה מה שאני חושבת עליו. אף אחד לא יכול להשתיק אותי. אם הוא חשוד, ואני מקווה שהוא ייצא צח כשלג, באמת, אני מהאנשים שהביאו אותו לליכוד, אני מהאנשים שהתאבדו בשבילו בשטח – אז נכון שהסתובבתי לא פעם במאה שמונים מעלות, אבל יש מקום לתיקון ויש מקום לשנות. בוא נראה מה יהיה. אתה יודע, הפוליטיקה היא מקום מאד מאד דינאמי, אתה לא יודע מה יילד יום, אז אני רוצה שהנכים יקבלו את מה שמגיע להם, וזו הביקורת שלי וההתקוממות שלי על ראש הממשלה, בגדול”.

• נתניהו לדעתך מיצה את עצמו?

“במידה מסוימת, כן. אני יודעת שאני לא מייצגת את כל הליכוד, אבל אני מייצגת סקטור מאד משמעותי של חברי מרכז הליכוד שהם מאד דעתנים ומאד אומרים את מה שהם חושבים, גם על ראש הממשלה”.

• נסי לסכם לי במשפט קצר את עיקר הטענות שלך על ראש הממשלה בנימין נתניהו…

“חוזרת על מה שאמרתי קודם: כאדם הוא גאון בתקשורת ובדיבור ובלמשוך את האנשים אליו, על זה אין עוררין. אבל בוא נדבר על קבלות בשטח – ראש הממשלה צריך להחזיר לבוחרים שלו את מה שהוא הבטיח. הקשישים, הנכים – הסקטורים הכי חלשים בחברה שלנו, אלו שאנחנו אמורים לתת להם את כל הגב. למה הוא מבטיח בהרמת כוסית בגני התערוכה או בכפר המכבייה שהוא יעלה להם את הקצבאות ועד כה לא קרה שום דבר? למה אתה לא עומד מאחורי ההבטחות שלך? למה הן לא יוצאות לפועל?”

דוד ביטן

ח”כ דוד ביטן. צילום: Miriam Alster/FLASH90

• תגידי, ח”כ ביטן שהוביל את המהלך למען הנכים, ומתפרסם כעת שיש פעילים בליכוד שמנסים לקדם את מינויו לשר כבר בממשלה הנוכחית – מה בעצם קורה פה? הוא משמש מעין שכפ”צ לנתניהו ובתמורה לזה רוצה להתמנות לשר? זה שוחד פוליטי?

“הכל לכאורה, כמובן. תראה, דוד ביטן הוא באמת אחד שאכפת לו מראש הממשלה בתקופה הזו, אבל ההתנהגות שלו בתוך הליכוד, וזה לא רק אני אומרת, אפשר לקרוא את זה בקבוצות ווטס-אפ, אנשים קוראים לו להירגע וטוענים שהבריונות שלו לא מתאימה לדי.אן.אי של הליכוד. הוא מתנהג כמו סוג של ‘הנה, אתם תקשיבו לי, תעשו מה שאני אומר לכם’, זה לא עובד ככה”.

• תופעה נוספת היא תופעת הליכודניקים החדשים, שאת לא נמנית עליהם, אבל את מכירה את פעילותם…

“אני חושבת שכל מתפקד לליכוד זו ברכה לליכוד, ואני חושבת שמה שמנסים לעשות זו בריונות. כל מתפקד לליכוד, הוא ברכה לליכוד. זה ברור מאליו שיש מתפקדים חדשים, זה נכון שרוצים לחדש את הרשימה, ואולי הם צודקים, אני מכבדת אותם, זה לא דמוקרטי לסלק אותם מהליכוד.

• הפסילה הצפויה של 2500 מתפקדים, זה בעיניך פסול?

“זה מפלצתי, זה ענק”.

ש. בסופו של דבר הם לא מכחישים. הם לא אומרים, אנחנו מצביעי ליכוד, הם אומרים, אנחנו רוצים פשוט לשנות את הרשימה. אנחנו רוצים אנשים כמו דן מרידור…

“למה לא? אני מסכימה איתם. תמיד כמה שיש יותר חדשים בליכוד וברשימה, ברוכים הבאים, למה לא?”

•. כי את יודעת, בסופו של דבר הם יכולים להיות סוס טרויאני…

“זה מה יש, הם התפקדו לליכוד ודמוקרטית אין אפשרות לחסום אותם”.

• חלקם פעילים גם במפלגות אחרות…

“זה לא בסדר, אם יש אנשים שנמצאים בו זמנית בשתי מפלגות אז כן, מבחינתי שיוציאו אותם מהמחשב של הליכוד”.

• אבל מבחינת הרעיון של ליכודניקים חדשים אין לך בעיה עם זה…

“אין לי בעיה, זה דמוקרטי לגמרי – ולהיפך, זה נותן איזו שהיא רוח חדשה לליכוד. כן, זו רוח של התחדשות בתוך הליכוד, נמאס מכל השיטה של פעם, אני הייתי בכלל רוצה שישנו את החוקה, ככל שיש מתפקדים חדשים זה מבורך. למה לא?”

• תופעת ‘שבועת הנאמנות לליכוד’, זו שמופצת בקבוצות הליכוד – וליכודניקים נשבעים שהם נאמנים לראש הממשלה… – מה דעתך עליה?

“זה כת, כת חולנית, לדעתי. בשתי מילים, זהו זה”.

שרה נתניהו

צילום:Olivier Fitoussi/POOL

• יש סיכוי שראש הממשלה מגבה את זה?

“הוא מת על זה”…

• יצא לך לפגוש לאחרונה את שרה נתניהו, מאז כל המתיחות והאשמות נגדה?

“לא, לא פגשתי אותה ולא שוחחתי איתה, אני מקווה שהכול יהיה בסדר וגם לה יסתדרו העניינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא להתרגש. מדובר ברודפת פרסום ידועה
    17/08/2017 14:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בליכוד כבר מכירים אותה, תגיד מה שהכתב רוצה, העיקר שתופיע באיזשהו כלי תקשורת