נישואין אזרחיים? 60% ממצביעי ‘יש עתיד’ מעדיפים להתחתן אצל הרב

יוסף גרינבוים
|
כ"ד אב התשע"ז / 16.08.2017 13:02
ארגון ליב״ה חושף סקר הקובע כי 71% מהציבור הישראלי מעדיף נישואין על ידי רב מוסמך מהרבנות • האכזבה: בקרב הציבור החילוני רק כמעט כמחצית – 47% – רוצים רב בנישואין

בעוד ארגוני הקרן החדשה לישראל קוראים לאפשר נישואין אזרחיים, חושף היום (רביעי) ארגון ליב״ה סקר הקובע כי 71% מהציבור הישראלי מעדיף נישואין באמצעות רב מוסמך מהרבנות.

מהסקר, שנערך על ידי מכון סמית, עולה עוד כי בניגוד לאמירות ונתונים אותם מנסים ארגונים שונים להפיץ: 100% מהציבור הדתי והחרדי מעדיפים נישואין על ידי הרבנות, כאשר בקרב הציבור המסורתי מדובר על 83%, ובקרב הציבור החילוני כמעט כמחצית – 47%.

הסקר אף בדק פילוח לפי הצבעה למפלגות בכנסת שם עולה נתון מפתיע: 60% ממצביעי מפלגת ‘יש עתיד’ של יאיר לפיד, הדוגלת בחקיקה אזרחית, מעדיפים נישואים על ידי הרבנות.

סקר, נישואין

מתנועת ליב״ה מסרו: ״רוב גדול בציבור הישראלי רוצה לשמור על מוסד הנישואין הממלכתי דרך הרבנות הראשית. לצערנו לאחרונה גורמי שוליים בציונות הדתית מהווים שופר של הקרן החדשה לישראל המנסה לקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה. עם ישראל רוצה לשמור על השבת ,הכותל ,הגיור והנישואין בצורה ממלכתית למורת רוחם של בעלי אינטרסים כאלו ואחרים״.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 500 איש/ה מקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל (טעות דגימה 4.5%).