מח”ט גבעתי תיפקד כמו ‘משגיח’: הוציא חיילים חרדים מ’שירת נשים’

רק 8 מתוך כ-100 חיילים חרדים של הפלוגה החרדית ׳תומר׳ בחרו שלא להשתתף באירוע בו התקיימה הופעה עם שירת נשים • רגע לפני ההופעה, מח״ט 'גבעתי' החדש הוציא את החיילים מהטקס וקיים איתם שיחה בבית כנסת סמוך - במסגרתה ביקש מהם לשמור על צביון אורח חייהם החרדי
חיים טוויל
כ"ד אב התשע"ז / 16.08.2017 11:28

קצין בכיר בדרגת אלוף משנה מצא עצמו בשבוע שעבר בתפקיד ‘משגיח’ על חיילים חרדים שבחרו להשתתף בטקס שלא הלם את כללי ההלכה. כך חשף הבוקר (רביעי) מנדי ריזל ב’קול ברמה’.

בשבוע שעבר התקיים ערב גיבוש ללוחמי חטיבת גבעתי. האירוע אורגן לבקשת וביוזמת המח”ט החדש, אלוף משנה דֵדו בר-כליפא.

אלא שבפלוגה החרדית של גדוד תומר בחטיבה, התלבטו האם לאשר לחיילים החרדים להשתתף באירוע, שהיה אמור לכלול גם שירת נשים.

בסופו של דבר, הוחלט לשאול את החיילים ולאפשר למי שאינו מעוניין להגיע להישאר בבסיס.

למרבה הביזיון, רק 8 מתוך כ-100 חיילים חרדים לא יצאו לאירוע, כיוון שלא רצו להיחשף לשירת הנשים.

אלא שהמח”ט החדש לא רצה לגרום ללוחמי הפלוגה החרדית להיחשף לבעיה הלכתית. בתחילה, הייתה מחשבה להושיב את החיילים החרדים בכיסאות האחרונים בטקס, כדי שיוכלו לעזוב בזמן השירה מבלי שיעוררו מהומה, אך בסופו של דבר החליט הקצין הבכיר, באישור שקיבל מאכ”א והרב הצבאי הראשי, לקיים עם החיילים החרדיים שיחת היכרות, בזמן שהחיילות שרו במקהלה מעורבת.

אחד החיילים החרדיים אמר: “לא היה אכפת לנו להשתתף בשירת נשים, אבל פתאום הודיעו לנו שאנחנו צריכים ללכת עם בר כליפא לשיחה בבית כנסת סמוך. אותי באופן אישי זה עצבן, כי אם לא אכפת לי להגיע לטקס, אז למה הצבא מוציא אותי משם כשיש שירת נשים?”

כך או כך, בר כליפא סיפר ללוחמים על עברו, אמר להם שרק לאחרונה נחשף לעובדה שיש פלוגה חרדית בגבעתי, והפציר בהם לשמור על אורח החיים שלהם גם בצבא.

מדובר צה”ל נמסר לחרדים 10: “מסלול תומר, מסלול גיוס לחיילים חרדים, מקיים מדיניות אליה התחייב צה״ל כלפי המתגייסים לשורות המסלול, לפיה לא ישתתפו באירועים בהם מתקיימת שירת נשים, על מנת לאפשר לכלל חיילי המסלול לקיים את אורח חייהם ואמונתם.

“במקרה הנ״ל ולאור המדיניות עליה התחייבנו, ועליה אנו מקפידים, בשגרת היום באימונים וכן בעצרות ובאירועים, התקיימה עבור החיילים במסלול פעילות מופרדת ומותאמת בהשתתפות מפקדיהם אשר כללה בין היתר גם שיחה עם מפקד החטיבה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמונת מצב עגומה
    16/08/2017 21:28
    ישראל
  1. של מצב הדת של ה’חרדים’ בצבא. אוי מה היה לנו!

  2. אני מסמיק מבושה
    16/08/2017 23:54
    LISH
  3. איפה הצביון החרדי, האותנטי? שה’ ישלח לחילים כח לעמוד בניסיונות אבל לכן מלכתחילה אין ללכת לצבא. אשריכם, 8 צדיקים שנשארתם מאחור.
    אפשר להבין מהמקרה איך מדרדרים בצבא עד שבקלות מגיעים לזנות וכדומה.