אסון בכביש 4: גשר קרס והוביל למותו של נהג שנלכד במשאית

משאית התנגשה בגשר להולכי רגל בכביש 4 סמוך לערים בני-ברק וגבעת-שמואל, וגרמה לקריסת הגשר על הכביש • כתוצאה מהתאונה נלכד נהג משאית בתוך רכבו ורק לאחר שעות ארוכות חולץ באמצעות מנופי ענק ללא רוח חיים • הכביש נסגר לתנועה דו-כיוונית וייפתח רק בשעות הבוקר
דוד ליבוביץ
כ"ג אב התשע"ז / 15.08.2017 01:39

אסון בכביש: משאית התנגשה הערב (שני) בגשר להולכי רגל בכביש 4 סמוך לערים בני ברק וגבעת שמואל, וגרמה לקריסת הגשר על הכביש.

נהג המשאית, גבר כבן 60, נהרג בתאונה הקשה ומותו נקבע על ידי צוותי מגן דוד אדום. בניגוד לשמועות שהתרוצצו בשעות שלאחר האירוע, לא היו לכודים נוספים בתוך המשאית.

הכביש נסגר לתנועה לשני הכיוונים וייפתח לכל המוקדם בשעות הבוקר כשהריסות הגשר יפונו מהכביש.

האירוע התרחש בסמוך לשעה 8 בערב. מבדיקה ראשונית של גורמי מקצוע עולה כי הסיבה בגינה קרס הגשר הוא שמנוף המשאית היה מונף לגובה בניגוד לחוק.

כתוצאה מהפגיעה העזה, קרס הגשר ישירות על הקבינה של המשאית ועיקר הפעילות של כוחות ההצלה הרבים שהגיעו לאזור התמקדה בניסיון לחלץ את הלכוד שבתוך המשאית.

זכי הלר, דובר מד”א, אמר מיד לאחר האירוע כי, “חתיכה מהגשר פשוט קרסה. כרגע נעשים מאמצים להעריך מה מצב הלכוד”. לדבריו, “זהו גשר בטון כבד וגדול. הוא מחץ את הקבינה של המשאית”.

“כשהגענו למקום ראינו את הגשר שקרס על תא הנהג של המשאית שהיה מעוך לגמרי”, סיפר חובש רפואת חירום על אופנוע מד”א יובל שמר. “ניסינו להגיע לנהג הלכוד על מנת לטפל בו, אבל בשל הסכנה של הקריסה לא ניתן להגיע אליו ובשלב זה נעשות הכנות עם כלים מיוחדים על מנת לחלצו”.

רק שעות לאחר האירוע חולצה המשאית שנלכדה מתחת לגשר, בה אותר כאמור, ללא רוח חיים הנהג, גבר כבן 60. מנופי ענק של חברת “מנופי אבי” הוזעקו לזירה על מנת לסייע לכוחות החירום, והצליחו להרים מעט את הגשר הענקי לצורך הטיפול בלכוד.

בחברת נתיבי ישראל ממשיכים לפעול על מנת לפנות את הציר לקראת שעות העומס הצפויות מחר בבוקר. לדבריו של יהודה נתנאל, סמנכ”ל חטיבת האחזקה בחברה, “צוותים הנדסיים מיוחדים מבצעים את כלל הפעולות הנדרשות לפינוי מהיר ומקצועי של הכביש, אשר ייפתח לתנועה עד שעות הבוקר, לאחר אישור גורמי המקצוע המוסמכים לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות