בנט: “במלחמה הבאה לא נבדיל בין חיזבאללה לבנון. נחריב אותה”

יו"ר הבית היהודי התייחס לאיומיו של חסן נסראללה - ומזהיר: "האסטרטגיה החדשה שלנו היא פשוטה: חיזבאללה-לבנון. כל התקפה תוביל לפגיעה אנושה בלבנון ובמוסדותיה" • מזכ"ל החיזבאללה איים אתמול: "על האויב הישראלי לחשוב גם על הכור בדימונה כי הוא יותר מסוכן ממכלי האמוניה"
אריה ריבקינד
כ"ב אב התשע"ז / 14.08.2017 14:53

השר נפתלי בנט הגיב אחר הצהריים (שני) לאיומיו של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה.

בנט אמר: “האינטרס הישראלי הוא למנוע עימות נוסף בלבנון, לכן האסטרטגיה החדשה שלנו היא פשוטה: לבנון-חיזבאללה, חיזבאללה-לבנון. בשונה ממלחמת לבנון השניה, הפעם לא נבדיל יותר בין הארגון לבין מדינת לבנון.

לדבריו, “כל התקפה שלהם תוביל לפגיעה אנושה בלבנון ובמוסדותיה”.

בנט הדגיש: “איננו חפצי מלחמה ונעשה הכל להימנע ממנה, אולם על הצד השני לדעת שיהיו השלכות על מעשים חד צדדיים שיסכנו את ביטחון ישראל”.

בראיון שבהעניק הבוקר לרדיו 103FM, נשאל בנט:  מה תגובתך לדברי נסראללה שאיים על הכור בדימונה?

בנט: “אני לא מזלזל בחיזבאללה. יש להם כוח לא מבוטל. צריך לדעת ששינינו אסטרטגיה. לבנון וחיזבאללה הם אחד מבחינת ישראל, אם מישהו יעשה את הטעות וינסה לפגוע במדינת ישראל זו תהיה הכרזת מלחמה של כל מדינת לבנון שיכולה להוביל לאסון עבור מדינת לבנון.

“אני לא בטוח שנסראללה רוצה להפוך ממגן לבנון למשמיד לבנון. זהו מצב שונה מאד ממלחמת לבנון השנייה. אנחנו לא נעבוד יותר בלחפש את חיזבאללה. מבחינתנו ירי של חיזבאללה על ערי ישראל הוא הכרזת מלחמה של מדינת לבנון כנגד מדינת ישראל”.

חסן נסראללה, מזכ”ל חיזבאללה, נשא אמש נאום באירוע בלבנון לציון 11 שנים לסיום מלחמת לבנון השנייה.

“התבוסה שהוסבה לישראל ב-2006 תוסב לה פעם נוספת, אך בעוצמה רבה יותר”, אמר נסראללה בסרטון וידאו. “ארה”ב וישראל הן טרוריסטיות וחיזבאללה נאבק בטרור”.

הוא הוא הציג את החלטת ישראל לרוקן את מכל האמוניה בחיפה ולהעבירו דרומה כ”הוכחה לכך שהיא מכירה” בכוחו של ארגון הטרור. לדבריו, “על האויב הישראלי לחשוב גם על הכור בדימונה כי הוא יותר מסוכן ממכלי האמוניה”.

נסראללה התרברב עוד, כי ישראל תפתח במלחמה נוספת “רק כמוצא אחרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות