גפני וגרינברג התגייסו לטובת 120 עובדי חברת מלט: “נלחם בכל כוחנו”

120 העובדים, תושבי בית שמש, עומדים בפני סכנת סגירה של שערי מפעל המלט 'נשר הר טוב' • סגן ראש עיריית בית שמש, שמוליק גרינברג שגייס את גפני למאבק: "נעשה הכל ולא ניתן שהעובדים יפוטרו ולא תהיה להם פרנסה"
אריה ריבקינד
כ"א אב התשע"ז / 13.08.2017 14:37

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני ערך היום (ראשון) סיור במפעל המלט הר-טוב שליד בית שמש.

את הסיור יזם סגן ראש עיריית בית שמש, שמואל גרינברג, שזעקת עובדי המפעל שסכנת סגירת שעריו מאיימת עליהם – הגיה אליו. גרינברג פנה ליו”ר ועדת הכספים וביקש שיערוך סיור במקום, כדי ללמוד את המצוקה, ולהביא פתרון ראוי עבור המפעל.

מפעל המלט הר טוב מעסיק למעלה מ-120 משפחות, רובם תושבי בית שמש, והחשש הוא שהמפעל הוותיק עשוי לסגור את שעריו, נוכח תלונה על היצף יבוא שהגישה הנהלת המפעל לפני מספר חודשים. מנהלי המפעל מאיימים, כי במידה והמצב הנוכחי יישאר על כנו – לא תהיה ברירה אלא לסגור את שערי המפעל.

מדובר במפעל ותיק המייצר מלט עבור פרויקטים רבים של בניה ותשתית בישראל.

בעקבות תלונת המפעל על ייבוא טורפני, החליט משרד הכלכלה לפתוח בחקירה נגד מספר יבואניות בחשד להיצף שוק המלט בישראל. חקירת משרד הכלכלה נפתחה בהוראתו הישירה של הממונה על היטלי הסחר משרד הכלכלה, דני טל, בעקבות תלונה שהגישה חברת מלט הר-טוב, על ייבוא כמויות אדירות של מלט מטורקיה ומיוון.

בסיורו במקום נפגש משה גפני עם מנהלי המפל ועם נציגי העובדים, שמע את הטענות ואת התלונות, ואמר כי יפנה אישית אל שר הכלכלה אלי כהן, בכדי לקדם החלטות  – שישמרו על עתיד המפעל ועל פרנסת עובדיו.

בסיום הסיור הודיע גפני כי אם יהיה צורך הוא יכנס במיוחד את ועדת הכספים, יזמן את כל הגורמים הנוגעים בדבר סביב שולחן אחד, מתוך מטרה לדון בשאלת היצף המלט בישראל, ולבדוק כיצד ניתן לעגן בחוק שמירה על מפעל המלט הר-טוב, “טרם יגיע המצב שכולנו לא רוצים לראות אותו – שעובדים וותיקים נשלחים לרחוב”.

שמואל גרינברג, סגן ראש העיר, שיזם את המפגש והביא את הרב גפני אל המפעל אמר לחרדים 10:י “נעשה את הכל ולא ניתן ש-120 עובדים תושבי בית שמש יפוטרו ולא תהיה להם פרנסה. אנו נלחם עבורם בכל כוחנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נן טוב נעזור בכל כוחנו להעלות את מחירי הדירות
    16/08/2017 06:55
    המטריד
  1. המרוויחה היחידה מהעניין היא חברת נשר המונופוליסטית שללא הצתרפותה לתביעה לא הייתה מתחילה החקירה מלכתחילה לכן גפני היקר תפסיק לתת לאינרסטים ו/או תעמולה אישית לנהל אותך ותתחיל לחשוב על הציבור ששלח אותך לכנסת ותטפל במצוקת הדיור החרדית שקשה הרבה יותר מהמצוקת הדיור של הציבור הכללי