אמבולנס הגיע עם בלוני חמצן ריקים – והחולה נפטר • אלמנתו תובעת

תביעה בבית משפט השלום בתל אביב: צוות מד"א הגיע לביתם של בני זוג והחל בניסיון לטפל בחמצן, אך אז הסתבר שמיכלי החמצן שעמם הגיע למקום - ריקים לחלוטין • מד"א: "התביעה התקבלה ולאחר שנלמד אותה נשיב כמקובל בבית המשפט"
חיים טוויל
כ"א אב התשע"ז / 13.08.2017 12:26

תביעה דרמטית שהוגשה בימים אלה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי עוה”ד רן שפירא ממשרד אלמוג- שפירא – מתארת פרשייה של מוות מיותר, לכאורה.

על פי התביעה, נהג משאית בשנות ה-60 לחייו, שסבל מסוכרת וממחלות נוספות – פנה לאשתו במצוקה, כשהוא אוחז בחזהו ואומר שחסר לו אוויר. אשתו המבוהלת התקשרה מיד למוקד מד”א וביקשה שניידת טיפול נמרץ תגיע בדחיפות לביתם.

לדברי עוה”ד שפירא, צוות מד”א הגיע לביתם של בני הזוג במהירות, והחל בניסיון לטפל בחמצן, אך אז הסתבר שמיכלי החמצן שעמם הגיע למקום – ריקים לחלוטין.

הפרמדיקים קראו בקשר לאמבולנס נוסף שבו מיכלי החמצן מלאים, ובינתיים החלו להנשים את החולה בצורה ידנית. לדברי האישה, עד שהגיע הצוות הנוסף – כבר היה בעלה במצב של חוסר הכרה. על פי הרישומים הרפואיים, הוא סבל באותו שלב מאי-ספיקה נשימתית קשה ומכיחלון.

לדברי האלמנה, אנשי צוות מד”א במקום מסרו לה שהם מעוניינים להעביר את בעלה לבית החולים – אך הדבר לא נעשה. תחת זאת, החל צוות מד”א בהחייאה מתקדמת, ולאחר כשעה, במהלכה לא הגיב המנוח למאמצי ההחייאה – נקבע מותו.

פרופ’ הילטון מילר, מומחה בקרדיולוגיה, שבדק את המקרה מטעם התביעה, קבע בחוות דעתו כי הטיפול המומלץ הראשון במקרים של בצקת ריאתית ממנה סבל המנוח – היא באמצעות חמצן.

לדבריו, מותו של המנוח נגרם כתוצאה מכך שלא טופל בחמצן בהקדם האפשרי, ולכן אין ספק שצוות מד”א, שהגיע למקום עם בלוני חמצן ריקים, בניגוד להנחיות והנהלים – גרם למותו, ככל הנראה בטרם עת, של המנוח.

התביעה, בסכום המקסימלי הקבוע בחוק, נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

תגובת מד”א: “התביעה התקבלה ולאחר שנלמד אותה נשיב כמקובל בבית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות