מוות במרדף אחר האוצר המסתורי: היכן הוסתר ארגז הזהב בהרי הרוקי?

אליעזר היון
|
כ"א אב התשע"ז / 12.08.2017 21:35
פורסט פן, טייס קרב לשעבר, רמז באוטוביוגרפיה שפרסם כי החביא ארגז עם זהב אבנים יקרות ועתיקות במקום כלשהו בהרי הרוקי • התוצאה: 65 אלף בני אדם עזבו הכל והחלו לחפש את האוצר כשבדרך מתרחשים אסונות

לפני שנים ארוכות כתב הסופר אמנון דנקנר ז”ל סיפור דמיוני, מותח ומשעשע – כפי שרק הוא ידע לעשות – על ישראלי שנקלע למרדף אחרי אוצר המצוי לכאורה באזור כלשהו בצרפת, אחריו רודפים אלפי בני אדם.

אלא שהסיפור המשעשע של דנקנר, כך נראה, הפך למציאות, לאחר שפורסט פן, סוחר אמנות וטייס קרב לשעבר תושב העיר סנטה-פה בניו מקסיקו שבארה”ב, רמז באוטוביוגרפיה שפרסם לפני מספר שנים, כי החביא ארגז עם זהב, אבנים יקרות וחפצי עתיקות.

הוא הציע מספר רמזים למיקום האוצר, ופתח מירוץ מטורף וחסר היגיון סביב האוצר שהסתיר.

על פי הדיווח באתר ‘כלכליסט’, לא פחות מ-65 אלף בני אדם עזבו את עיסוקיהם ויצאו למירוץ מטורף בניו מקסיקו, כדי למצוא את האוצר של פן.

המירוץ, כך מסתבר, כבר גבה קרבנות. בראשית השבוע שעבר מצאו רשויות ניו מקסיקו את גופתו של אחד מהמשתתפים בחיפושים. פריס וואלאס, כומר מקולורדו, שדווח כנעדר לאחר שיצא לחפש את האוצר.

בתגובה אמר פן: “מוות של מישהו הוא תמיד טרגי. אבל אין זה אומר שבגלל שמישהו טבע בבריכה צריך לרוקן את המים – צריך ללמד אנשים לשחות”. במילים אחרות אמר פן, כי אין בכוונתו להפסיק את החיפושים ולהמשיך לפזר רמזים אודות מיקום האוצר.

זו אינה הטרגדיה הראשונה בעקבות האוצר האבוד של פן. לפני כשנה נעלם משתתף אחר, רנדי ביליו, שחיפש את האוצר. שרידיו נמצאו בניו מקסיקו, כ-7 חודשים לאחר שנעלם.

אם גם אתם רוצים לצאת למירוץ המסוכן הנה הרמזים של פן: האוצר טמון היכן שהוא בהרי הרוקי, בגובה של 1,500 מטרים מעל פני הים, אך לא במקום שאדם בן 80 לא יכול להגיע אליו.

האם בעקבות מקרי המוות יחול שינוי בתכניותיו של פן? ייתכן, שכן.

הוא אמר: “אני חושב על דרכים להפוך את המירוץ לבטוח יותר ואודיע על כך בימים הקרובים”.

פורסט פן

פורסט פן. צילום: פייסבוק