ראש הישיבה הטיח באטיאס: “ריבונו של עולם, למה מסרת אותנו ביד הרשעים האלה?”

אריה ריבקינד
|
י"ט אב התשע"ז / 11.08.2017 12:15
קבוצת ראשי ישיבות ספרדיים קיימה לפני שבועיים עימות קשה בבית נשיא ‘המועצת’, עם השר לשעבר אריאל אטיאס – מי שמרכז מטעם ש”ס את ‘חוק הגיוס’ • “איך יש עשרת אלפים מגויסים – ומתוכם שמונת אלפים ספרדים?” הטיח ראש הישיבה. “אתם רוצים שהספרדים ימלאו את היעדים”

ועדת החוץ וביטחון של הכנסת אישרה לאחרונה, ומתחת לרדאר, תקנות חדשות לחוק גיוס החרדים. הח”כים החרדים רואים בחוק הגיוס המתוקן ובתקנות שממשות אותו הישג גדול, אבל מתברר כי לא כולם מרוצים, בלשון המעטה.

לפי דיווח של העיתונאי יאיר שרקי בחדשות 2, קבוצת ראשי ישיבות ספרדיים חשובים, הגיעה לפני שבועיים אל ביתו של נשיא ‘המועצת’ חכם שלום כהן, ובמקום התפתח עימות קשה בינם לבין השר לשעבר אריאל אטיאס – מי שמרכז מטעם סיעת ש”ס את חוק הגיוס.

במהלך הפגישה, שערכה שעתיים וחצי – ותוכנה הגיע לידי חדשות 2 – נשמעו צעקות וביטויים קשים מאוד בחלל החדר.

הטענה המרכזית של ראשי הישיבות היא שישנה פגיעה ממשית בתלמידי הישיבות הספרדיות. הם סיפרו כיצד הם רואים יותר ויותר תלמידים שמתגייסים לצה”ל, וטוענים כי דווקא בישיבות המזרחיות משלמים את המחיר בשביל המגזר כולו.

“אתם רוצים שהספרדים ימלאו את היעדים”, הטיח באטיאס אחד מראשי הישיבות. “זה לא סוד, הח”כים האשכנזיים אמרו את זה. שהספרדים והחלשים ימלאו את היעדים. זו בדיוק התשובה למה הספרדים מסובכים. איך יש עשרת אלפים מגויסים ומתוכם שמונת אלפים ספרדים?”

אטיאס ענה לרבנים והזדהה עם כאבם.

“אני לא יודע לענות לכם על הספרדים”, אמר השר לשעבר. “הדבר המעשי שאתם מציגים הוא כואב מאוד. אני יודע שהצבא מפעיל יכולת שכנוע או כספית. החוק דואג למי שלומד תורה. מי שלא לומד שילך לצבא. מחילה הרב, אני רוצה להבין אז על מי הטענה? על הצבא? על החוק? על המגיסיים? על מי הטענה?”

בתגובה אמר הגאון רבי יהודה כהן כי מדובר בכפיה.

אטיאס

“אתה שואל אותי על מי הטענה? הקב”ה ישאל אותך על מי הטענה. ריבונו של עולם למה מסרת אותנו ביד הרשעים האלה? למה השארת אותם עלינו. אתה מקבל עליך אחריות, אני עכשיו קורע את הבגדים יוצא בחוץ והולך. מה זאת אומרת על מי הטענה? עלינו הטענה, אנחנו יודעים את הדברים וכולם שותקים וממלאים פיהם מים.

“עשרת אלפים בחורי ישיבות תוך 4 שנים גויסו, שומו שמים. באים לוקחים את מיטב הילדים שלנו. תגיד לי, אם זה היה הילד שלך גם היית שואל את השאלה הזאת?”

במהלך הפגישה נתן חכם שלום לראשי הישיבות להתעמת עם אטיאס ולא אמר את דעתו באופן ברור.

הרבנים מצידם לא הסתפקו רק בשחרור הקיטור על כרוז בו הם תוקפים את התקנות שקידמו הח”כים החרדים, מכנים אותן ״תקנות מרושעות״ וקוראים לתלמידי הישיבות להתעלם מהן.

אטיאס

אטיאס