ילד בן שש מהדרום מת לאחר שננעל בתא מטען של רכב במשך כ-5 שעות

חיים טוויל
|
י"ח אב התשע"ז / 10.08.2017 19:49
ילד מהפזורה הבדואית נמצא על ידי הוריו לאחר שננעל בתא המטען בזמן שיצאו לקניות • הוא פונה למרכז הרפואי ‘סרוקה’, תוך פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו • המשטרה פתחה בחקירה: שיגרה שוטרים לבית החולים וגם לפזורת שגב שלום – שם מתגוררת המשפחה

ילד כבן 6, תושב הפזורה הבדואית בשגב שלום, נשכח היום (חמישי) במשך שעות בתוך תא מטען של מכונית – ומת.

מבדיקה ראשונית עולה, כי בשעה 13:00 הילד נכנס לתא המטען של המכונית, כשהגיע עם משפחתו לערוך קניות בסופרמרקט. הוריו לא הבחינו שבנם נכנס לתא המטען ונעל עצמו שם.

בשעה 18:30 ההורים מצאו את בנם, ופינו אותו לכביש 25 סמוך לצומת נבטים, שם פגשו בפרמדיקים של מד”א שהעניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, תוך מאמצי החייאה. בבית החולים הרופאים נלחמו על חייו אולם לבסוף לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

חובש בכיר במד”א יאסר אבו רגילה סיפר: “כשהגענו למקום ראינו ילד כבן 5 כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעות חום קשות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם ופינינו אותו במהירות לבית החולים סורוקה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו מוגדר אנוש”.

המשטרה פתחה בחקירה ושיגרה שוטרים לבית החולים וגם לפזורת שגב שלום, שם מתגוררים הילד ובני משפחתו. השוטרים איתרו את הרכב ממנו חולץ הילד.

לפני יותר מחודש פונה אל בית החולים תינוק בן חצי שנה שנשכח יותר מחצי שעה ברכב  בכפר חב”ד.

חלונות הרכב היו פתוחים, מה שמנע התחממות מהירה של הרכב.  התינוק, שהגיע עם הוריו מארה”ב לביקור בבית הסבא והסבתא, אושפז במצב קל, בהכרה כשהוא סובל מהתייבשות ומכת חום קלה.