ילדים, ליצמן וכחלון חתמו על האוכל שתאכלו: אילו מאכלים לא תקבלו?

על מפעילי הצהרונים ייאסר לתת לילדים משקאות ממותקים, מאפים עשירים בשומן ובשומן רווי, פיצה, צ'יפס, חטיפים, חמוצים, קטשופ ומיונז • הפיקוח יתבצע על ידי משרד הבריאות • ומה הכמויות שיקבלו הילדים?
אריה ריבקינד
י"ח אב התשע"ז / 10.08.2017 15:28

שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר משה כחלון חתמו הבוקר על צו לפיו  משנת הלימודים הקרובה יוגש מזון בריא יותר בצהרונים.

שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר: “המסגרת החינוכית של הצהרונים היא המתאימה ביותר להקניית הרגלים בתחום התזונה ולהפעלת חינוך להתנהגות תזונתית של אכילה בריאה ואנחנו מתכוונים לאכוף את התקנות שנחתמו בגיל צעיר במסגרות הלימוד”.

שר האוצר, משה כחלון: “הילדים שלנו הם הדבר הכי חשוב לנו בעולם. תקופת הגיל שבה הם נמצאים בצהרונים היא הזמן הטוב ביותר להקנות להם חוגי העשרה, חינוך טוב והרגלי תזונה בריאים לכל החיים. בראשון לספטמבר הילדים שלנו יגיעו לצהרונים מצוינים עם חינוך טוב, אוכל טוב וההורים ישלמו הרבה פחות מאשר בשנים עברו”.

התקנות, שנקבעו בוועדת הבריאות של הכנסת מגדירות אילו מזונות מותרים ואילו מזונות אסורים להגשה במסגרת הצהרונים. עוד נקבע, כי הפיקוח על המזונות שיוגשו בצהרונים הפועלים במסגרות מפוקחות של הרשויות השונות ייעשה על-ידי משרד הבריאות.

הפיקןח ייכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הקרבה.

לפי דיווח בגלובס, מעתה,  בכל המכרזים של השלטון המקומי לצהרונים הפועלים בבתי הספר ובגני הילדים יוכנס סעיף המתייחס למזונות המוגשים, כחלק בלתי נפרד מתנאי הפעלת הצהרון במסגרת הלימודית.

בין היתר נקבע כי ילדים בגילאי 3 עד 5 יקבלו לארוחת הצהריים מדי יום מנה עשירה בחלבון (חזה עוף, שניצל אפוי וכו’), חצי עד שלושת רבעי כוס (תלוי בגיל) של דגנים מלאים וקטניות (אורז, קוסקוס, עדשים וכו’), חצי כוס ירקות וחצי יחידת פרי.

כמו כן, תתאפשר ארוחה צמחונית.

ילדים בגילאי 6 עד 10 יקבלו מנות דומות, אך במשקלים ובכמויות גדולים יותר.

על מפעילי הצהרונים ייאסר לתת לילדים משקאות ממותקים, מאפים עשירים בשומן ובשומן רווי, פיצה, צ’יפס, חטיפים, חמוצים, קטשופ ומיונז. כמו כן, המפעיל יחויב לספק ארוחות עם הרכב מזון ייעודי לילדים עם רגישויות (בהתאם להצהרת ההורים). האריזות הייעודיות יסומנו באופן בולט.

בין המוצרים שיוצאו מהתפריט: קטשופ, מיונז, אבקות מרק, ממרח שוקולד, ריבה, משקאות ממותקים, תה, גבינות עתירות שומן, מזון מטוגן ומזון מעובד.

המוצרים המותרים להגשה כוללים תיבול מתבלינים טריים, שימוש בשמני זית וקנולה, אבוקדו, טחינה, ממרח בוטנים מים וסודה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות