זוג ו-8 ילדים חרדים איבדו דרכם בנחל עמוד: החילוץ ארך 6 שעות

חיים טוויל
|
י"ח אב התשע"ז / 10.08.2017 01:20
10 בני משפחה איבדו דרכם בנחל עמוד שבגליל העליון – כשהם תשושים וללא מים • האבא והתינוק חולצו ראשונים • האם ו-7 ילדים חולצו מאוחר יותר בחילוץ מורכב שנמשך 6 שעות – בשל תשישותם, תוואי הדרך והאפלה המוחלטת, כאשר אנשי החילוץ מאפשרים להם מנוחה כל מספר דקות

מתנדבי יחידת חילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל ביצעו חילוץ מורכב של משפחה חרדית בת 10 נפשות, שאיבדו את דרכם בנחל עמוד – שנמשך למעלה משש שעות.

סמוך לשעה 17:00 בערב (רביעי) התקבל דיווח במוקד 100 של המשורה על אדם במצוקה באזור נחל עמוד. צוות שוטרים שהוזעקו למקום יצרו קשר טלפוני עם הגבר, אשר מסר כי חברו – שיצא לטייל בנחל עמוד עם אישתו ושמונת ילדיו,  יצר איתו קשר טלפוני ודיווח לו כי הם נקלעו למצוקה עקב מחסור במים, תשישות ואיבוד הכיוון במעמקי תוואי הנחל.

מתנדב משטרה ואזרח שתיחקרו את אבי המשפחה בטלפון, הבינו היכן הם נמצאים ויצאו לכיוונם כשהם מצוידים בבקבוקי מים.

לאחר מספר קילומטרים בתוואי שטח הררי, איתרו שני המחלצים את המשפחה – זוג הורים ושמונת ילדיהם בגילאים 2-13, כשהם ללא מים ותשושים.

חילוץ בנחל עמוד

בשל  החשיכה והערכת מצב שבוצעה, הוחלט על חילוץ האב והתינוק על ידי המתנדב והאזרח, בעוד יתר בני המשפחה ימתינו במקום במנוחה, עם בקבוקי השתייה שהובאו למקום – עד להגעת מתנדבי יחידת חילוץ גליל כרמל של המשטרה.

לאחר זמן קצר הגיעו מתנדבי יחידת החילוץ אל האם ושבעת ילדיה, והחלו במסע לחילוצם אל מחוץ לתוואי הנחל.

חילוץ בנחל עמוד

בשל תשישותם של בני המשפחה, תוואי הדרך המורכב והאפלה המוחלטת – החילוץ ארך כ-6 שעות, בזמן שמתנדבי היחידה מאבטחים את בני המשפחה ומאפשרים להם מנוחה כל מספר דקות, כדי  לאגור כוחות ולהמשיך במעלה הדרך.

לקראת חצות הלילה חולצו כל בני המשפחה, כשהם בריאים ושלמים.

חילוץ בנחל עמוד