אבוטבול, סבלנות: הדיון בעתירה על הבחירות לרב של ב”ש – בערב ר”ה

נקבע תאריך לדיון בעתירה שהוגשה נגד הבחירות לרבנות העיר בית שמש: ערב ראש השנה תשע"ח, בהרכב של שלושה שופטים • בעתירה שהגיש עו"ד אלי בוטבול נטען, בין היתר: חלק מחברי הגוף הבוחר מונו באופן לא תקין • בש"ס ממתינים לראות האם בסופו של דבר יתקיים שימוע ליועץ שר הדתות
חיים בוזגלו
י"ח אב התשע"ז / 09.08.2017 22:46

משה אבוטבול, לידיעתך: שבוע אחרי המועד בו היו אמורים להיערך הבחירות לרבנות העיר בית שמש – יש תאריך לדיון בעתירה שהגיש עו”ד אלי בוטבול.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום חמישי שעבר – י”א אב, היו אמורים חברי הגוף הבוחר לבחור, לאחר שנה רוויית מאבקים, את המחליף של רב העיר הפורש הגר”ש ביטון, שסיים את תפקידו עם הגיעו לשיבה.

לקו הסיום במירוץ הגיעו לא פחות מ-22 מועמדים, כשהבולטים שבהם הם הגר”י רביב, הגר”א פרץ והגר”א בוטבול.

לפני כשבועיים הוגשה עתירה לבג”ץ על ידי עו”ד אלי בוטבול, בה ביקש להורות על עצירת הבחירות, בין הייתר בשל מינוי לא תקין של חברים בגוף הבוחר.

בית המשפט העליון נעתר לדרישה, והיום נקבע מועד לדיון בעתירה: כ”ח באלול, ערב ראש השנה, בהרכב של שלושה שופטים – חנן מלצר, יצחק עמית ונועם סולברג. עד אז מוקפאים הבחירות לרבנות, בשל צו ביניים שהוצא.

בתוך כך, בתוככי ש”ס עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות סביב פיטוריו של דודו עמר, יועץ השר לשירותי דת דוד אזולאי ומי שנחשב למקורבו ואיש סודו של הראשל”צ הגר”י יוסף.

כפי שדווח בחרדים 10, הדרישה לפיטוריו הגיעה מנשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן, אולם אלו הוקפאו בשל התערבות השר אריה דרעי – לאחר שנפגש עם הגר”ש כהן ובנו הגר”י כהן בטבריה בצהרי יום שישי האחרון. במהלך הפגישה סוכם כי לעמר יתקיים שימוע, שבסופו יחליט נשיא המועצת כיצד לפעול.

עם זאת,  עד כה לא התקיים מעמד שימוע שכזה ובש”ס ממתינים לראות האם אכן יתקיים מעמד שכזה ומה תהיינה תוצאותיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות