‘יורה יורה’ מהרבנות יחשב כמקבילה לתואר ראשון – לצורך הליכי גישור

ועדת החוקה אישרה את תקנות רשימת המגשרים שתעמוד לרשות בתי המשפט בהליכי גישור • הרבנות: "ההכרה, יחד עם הגידול המשמעותי במספר הנרשמים לבחינות והמיקום המרכזי שתופסים מבחני הרבנות בלימוד הכוללים ובישיבות - מוכיחים את האמון הגדול של הציבור בתעודת ההסמכה"
אריה ריבקינד
י"ח אב התשע"ז / 09.08.2017 21:35

בתום שבעה דיונים ארוכים אישרה היום (רביעי) ועדת החוקה של הכנסת את תקנות רשימת המגשרים למשפט אזרחי, מהו”ת ולענייני משפחה.

שכר הטרחה המרבי בעד שעת גישור המתקיימת לאחר ישיבת מהו”ת – פגישה ראשונית יעמוד על 400 שקלים +מע”מ לכל צד ולא יותר מ-1200 ש”ח +מע”מ אם משתתפים יותר משלושה צדדים.

מגשר ייכלל ברשימה לתקופה של חמש שנים ויוכל לבקש לחדש את הרישום. בין היתר נקבעו תנאי הסף למגשר ובהם: תואר אקדמי בוגר או לימודים בהיקף מקביל, חמש שנות ניסיון, הכשרה כללית בגישור, השתתפות בתכנית התנסות מודרכת בגישור, ניהול 18 הליכי גישור בחמש השנים האחרונות וחמישה הסדרי גישור חתומים, עמידה בהערכה וראיון אישי.

למגשר בענייני משפחה נוספו תנאי סף מוגברים ובהם: ניהול 20 הליכי גישור בחמש השנים האחרונות מתוכם 10 בענייני משפחה, חמישה מהם חתומים ושלושה לפחות קיבלו תוקף של פס”ד. שרת המשפטים תדווח לכנסת מדי שנה על יישום התקנות.

במהלך הדיון ניתן חיזוק למעמד תעודות ההסמכה של הרבנות הראשית, כאשר בתקנות תנאי הסף להיכלל ברשימת המגשרים המוכרת על ידי בתי המשפט ובתי הדין נקבע על פי הצעת ח”כ אורי מקלב, כי תעודת “יורה יורה” של הרבנות הראשית לישראל תחשב כמקבילה לתואר אקדמי לעניין תנאי הסף.

ברבנות הראשית מברכים על האישור ומציינים, כי ההכרה בתעודות ההסמכה של הרבנות הראשית, יחד עם הגידול המשמעותי במספר הנרשמים לבחינות והמיקום המרכזי שתופסים מבחני הרבנות בקרב הלימוד בכוללים ובישיבות, מוכיחים את האמון הגדול של הציבור בתעודת הסמכה של הרבנות הראשית.

מנכ”ל הרבנות הרב משה דגן הודה לח”כ אורי מקלב, לשרת המשפטים איילת שקד וליו”ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח”כ ניסן סלומינסקי על קידום ההכרה בתעודות ההסמכה של הרבנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות