‘יותר מ-1000 מילים בכתב’ • מי רוצה תשובה הלכתית שכתב החזון איש?

משה ניסנבוים
|
י"ז אב התשע"ז / 09.08.2017 17:51
בקרוב במכירה פומבית בית המכירות ירושלים של זהב: מכתבים של החפץ חיים והחזון איש זצ”ל • המכתב מאת בעל ה’חפץ חיים’ נשלח אל הגאון רבי שמואל יצחק הילמאן, אב”ד לונדון, על נייר מסמכים הרשמי שלו • המכתב של החזון איש זצ”ל כולל הוספות ותיקונים שהוסיף בעט אחר

בקרוב יימכרו במכירה פומבית מיוחדת בבית המכירות ‘ירושלים של זהב’ מספר פריטים מעניינים – ובהם מכתבים מגדולי ישראל, כמו מכתב של רבי ישראל מאיר הכהן ה’חפץ חיים’ זצ”ל על דף רשמי, ומכתב של החזון איש זצ”ל.

המכתב מאת  בעל ה’חפץ חיים’  נשלח אל הגאון רבי שמואל יצחק הילמאן, אב”ד לונדון.

תוכן המכתב:

“תודה וברכה.. בעד חסדו שעושה עמנו ועם ישיבתנו הק'”. בהמשך המכתב מברך ה’חפץ חיים’ את הרב הילמן בברכת שנה טובה בכתיבה וחתימה טובה, ובברכת הגדלת התורה והאדרתה: “יחדש ד’ עליו את השנה הבעל”ט לטובה ולברכה ויזכהו להגדיל תורה ולהאדירה ונזכה להרמת קרן התורה ובישועת ישראל בבא לציון גואל ויכתבהו ויחתמהו לשנת חיים ושלום וכל טוב.. “

בסוף המכתב חתימת מרן בכתב ידו:  “ישראל מאיר הכהן מראדין”, עם חותמתו האישית של ה”חפץ חיים”.

המכתב כתוב וחתום על נייר מסמכים רשמי עם הבלאנק של ה’חפץ חיים’.

מכתים, החפץ חיים, החזון איש

פריט מעניין נוסף היא תשובה הלכתית ארוכה מאוד – למעלה מ-1000 מילים – בכתב יד קודשו ובחתימתו של בעל  החזון איש זצ”ל – ובנושא בלתי רגיל: דברים חוצבי להבות אש על דרך הפסיקה בישראל, כולל תוספות נוספות בכתב יד מרן, שהוסיף לאחר שסיים לכתוב את התשובה.

 תשובות הלכתיות מהחזו”א הנן נדירות ביותר, כל שכן באורך מופלג כמו זה שלפנינו – שני דפים, כל אחד כתוב בעמוד אחד; 55 שורות וחתימה, כולל הוספות ותיקונים שהוסיף החזו”א לאחר שסיים את כתיבת המכתב, בעט אחר.

מכתים, החפץ חיים, החזון איש