ליברמן במתקפה: “רביב דרוקר גזען ושרלטן, אובססיבי, שנאה אישית”

שר הביטחון יצא במתקפה יוצאת דופן נגד העיתונאי רביב דרוקר ששידר בתוכניתו 'המקור' תחקיר על פרשת הצוללות • "ערפדים שאינם נרגעים מעצם היותי שר הביטחון" • "גילה חוסר ידע ושטחיות בהתייחסותו לנושא הצטיידות צה"ל בתותח חדש"
אריה ריבקינד
י"ז אב התשע"ז / 09.08.2017 17:31

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, יוצא במתקפה קשה בחשבון הפייסוק שלו נגד העיתונאי רביב דרוקר, תוך שהוא מתייחס לתחקיר ששודר אמש בתוכנית ‘המקור’ בערוץ 10, על פרשת הצוללות – המכונה ‘פרשה 3000’, ועסק בין היתר בתותח חדש שצה”ל הצטייד בו מתוצרת אלביט.

ליברמן כתב בפוסט שפרסם: “אמש, בסיום תוכנית ‘המקור’, נדהמתי פעם נוספת מהאובססיביות של רביב דרוקר, שגילה גם חוסר ידע וגם שטחיות בהתייחסותו לנושא הצטיידות צה”ל בתותח חדש מתוצרת ‘אלביט'”.

הוא הוסיף: “הדבר החמור הוא שאיש לא טרח לפנות אליי בנושא, לא באמצעות הדובר שלי ולא באמצעות דוברת משרד הביטחון או דובר צה”ל – וכמובן מבלי להכיר כלל את העובדות. כל זה לא הפריע לדרוקר יותר מלרמוז ששר הביטחון קיבל לבד החלטה בנושא ההצטיידות בתותח בעלות מיליארד וחצי שקל, ומי יודע מה מסתתר מאחורי זה”.

ליברמן המשיך:  “אז לידיעת רביב דרוקר ועוד כמה ערפדים נוספים שאינם נרגעים מעצם היותי שר הביטחון – הנה העובדות: במערכת הביטחון התקיימה, החל משנת 2010, עבודת מטה בנושא הצורך בהצטיידות בתותח החדש. ההמלצה לממש את פרויקט ייצור התותח על ידי חברת ‘אלביט’ התקבלה על ידי ועדת המכרזים של מפא”ת (ועדת המפתחים) בחודש מארס 2017. ההמלצה ניתנה בתום עבודת מטה שנערכה במשך כחמישה חודשים.

“בתחילת חודש אפריל 2017 אישר מנכ”ל משרד הביטחון את המלצת ועדת המפתחים. למרות זאת, ביקשתי לבחון את ההחלטה פעם נוספת ולקבל עוד חוות דעת”.

לדבריו, “בחודש מאי 2017, בהתייעצות עם הרמטכ”ל, הנחיתי על הקמת צוות משותף לצה”ל ולמשרד הביטחון, אשר יתקף את הצורך בפרויקט תותח חדש לצה”ל. את הבדיקה הוביל סגן הרמטכ”ל אביב כוכבי ובראש הצוות עמד אלוף מוני כץ. ביום חמישי האחרון התקיימה בלשכתי ישיבה מסכמת בנושא, בה השתתפו הרמטכ”ל, סגנו, האלוף מוני כץ, מנכ”ל משרד הביטחון, ראש מפא”ת, היועץ הכספי לרמטכ”ל וקצינים נוספים.

“דו”ח הוועדה הוצג בפני הפורום, והמסקנה של כולם הייתה לאשר את הפרויקט. העובדות הללו מוכיחות את תהליך קבלת ההחלטות הסדור, המעמיק והמקצועי בנושא על ידי כל הגורמים הרלוונטיים”, מוסיף שר הביטחון.

לדבריו, “העובדות הללו גם מוכיחות פעם נוספת שרביב דרוקר הוא אדם אובססיסבי המונע משנאה אישית, גזען ושרלטן, ואין לו שום קשר לעיתונות מקצועית והוגנת”.

ליברמן פנה לראשי ערוץ 10 והודיע, “אני דורש מהנהלת ערוץ 10 לשדר הערב, באותה שעה בדיוק בה נאמרו ניבולי פה של רביב דרוקר אמש, את תגובתי זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות