מסתמן: ביבי יגיע לכנס התמיכה • שמרון התייצב ב-433 לזמן קצר

אריה ריבקינד
|
י"ז אב התשע"ז / 09.08.2017 15:50
במפגן התמיכה בנתניהו, בהשתתפות אלפים מחברי הליכוד, צפוי להופיע הזמר עמיר בניון • בימים האחרונים התלבט נתניהו האם להשתתף, אולם היום החליט להגיע כדי להביע הערכה לפעילים • לראשונה מאז חתם מיקי גנור על הסכם עד המדינה: עו”ד שמרון הגיע ללהב-433 ויצא תוך זמן קצר

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע הערב (רביעי) לגני התערוכה בת”א כדי להשתתף בעצרת תמיכה – אותה יזם יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן.

לפי ‘ישראל היום’, בימים האחרונים התלבט נתניהו האם להשתתף באירוע, אולם היום החליט להגיע על מנת להביע הערכה לפעילים שיגיעו מכל רחבי הארץ. ההיענות הגבוהה וההערכה כי האירוע יהיה מוצלח מבחינת מספר המשתתפים, גרמו גם הם להחלטתו של נתניהו.

הזמר עמיר בניון הודיע כי יופיע בכנס.

בכירי הליכוד שישתתפו בכנס יביעו תמיכה בנתניהו,  בין השאר, בלחץ פעילי המפלגה, השיח ברשתות החברתיות ועליית הליכוד בסקרים האחרונים.

בראיון לרדיו 103FM נשאל ח”כ ביטן על קריאתו לשרים להתייצב מאחורי ראש הממשלה בכל תרחיש – גם אם יוגש נגדו כתב אישום. “מי שחושב שראש הממשלה לא בסדר צריך לקום וללכת. אני מצפה מהשרים ומהח”כים להגיע. מי שלא יבוא ולא יעמוד בקו החזית – תהיה לו בעיה בקרב המתפקדים בבחירות הבאות”.

ח”כ ביטן הדגיש: “הליכוד עצמו תומך בראש הממשלה. אתם לא יודעים כמה אהבה יש לראש הממשלה בקרב פעילי הליכוד”.

שר התחבורה ישראל כץ הודיע אתמול כי יגיע לעצרת. בציוץ בטוויטר כתב: “בבוקר אארח את רה”מ בנימין נתניהו בפתיחת הכביש החדש לבית שמש. אחר הצהריים קבינט בראשותו – ומשם נלך יחד לגני התערוכה”.

מעצר הבית של גנור הוארך ב-40 יום

בתוך כך המשטרה ממשיכה לגבות עדות מאיש העסקים מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, המוחזק בתנאי מעצר בית במתקן משטרתי במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. גנור מנותק מאמצעי התקשורת, מלבד אפשרות לצפות בטלוויזיה.

לפי דיווח בישראל היום, הוסכם היום על הארכת מעצר הבית שלו ב-40 יום.

במקביל, הגיע למשרדי יחידת להב 433 של המשטרה עו”ד דוד שמרון, שם שהה במשך זמן קצר ויצא.

במסגרת עדותו המתמשכת, גנור מוסר מידע רב על עסקאות בתחום כלי השיט, וכן על עסקאות בתחום האזרחי. הוא מספק למשטרה ראיות חיצוניות לעבירות הפליליות שביצע בעסקאות המפוקפקות שבהן היה מעורב, ולקשרי שוחד שניהל עם גורמים עסקיים וגורמים במערכת הביטחון.

בעקבות עדותו צפויה המשטרה לזמן לחקירה גל נוסף של נחקרים – גם של מי שכבר פגש בחוקרי המשטרה, וגם של חשודים נוספים ששמם טרם נקשר לפרשה. על פי המסתמן כעת, החקירה בתיק 3000 תהיה ארוכה.