בית שמש תפרח לחרדים ולחילונים: ביבי וכץ פתחו כביש אצל אבוטבול

כביש 38 המשודרג משער הגיא לבית שמש נפתח לתנועה. נתניהו: ''בית שמש תפרח - גם לחרדים וגם לחילונים'' • סגן ראש העיר, שמוליק גרינברג: ""שנים של מאמצים, שתדלנות, עבודה קשה ומאומצת מגיעים היום לסיום" • עלות הקמת כביש 38 שאורכו כ-10 קילומטרים, נאמדת בכ-800 מיליון שקלים
שייע קליין
י"ז אב התשע"ז / 09.08.2017 13:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ, ח”כ משה גפני, יו”ר דירקטוריון חברת נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, וראשי מועצות מהסביבה – השתתפו היום (רביעי) בטקס פתיחת כביש 38 המשודרג, המחבר בין שער הגיא לעיר בית שמש.

ראש הממשלה אמר בטקס, כי בית שמש ”התחילה כעיר מעברות ולאט לאט היא התפתחה. היום היא כבר מאה אלף איש ומה שעשינו היום עם כביש 38 יהפוך אותה לעיר של רבע מיליון. רבע מיליון לכולם – לחילונים ולחרדים, לעולים חדשים ולוותיקים.

”יש לי חלום ובאתי אליו שוב לממשלה, בפעם השנייה, ב-2009 ואמרתי: אני רוצה לחבר את מדינת ישראל, אני רוצה לבטל את הפריפריה. לא רק בגליל ובנגב, עם כבישים ורכבות ומחלפים ומנהרות, לא רק זה. גם פה, פריפריה בתוך המרכז, יש לנו יישובים שקשה להגיע אליהם ולא יאומן שבית שמש היא כל כך קרובה וקשה לה להתחבר לירושלים, קשה לה להתחבר לתל אביב משום שאין תשתיות יסוד.

”לכן אנחנו משקיעים היום 800 מיליון שקל, בשישה וחצי קילומטרים עם גשרים, עם מפלסים ועם נתיבים רבים, כדי לאפשר את אותה גישה. כדי שבית שמש, על שכונותיה הישנות ושכונותיה החדשות, גם לחרדים וגם לחילונים, תצמח, תפרח ותתחבר למדינת ישראל”.

נתניהו אמר כי הוא ממש את חלומו: ”חיבור הארץ בנתיבים זה חזון שאנחנו מממשים אותו בצורה שיטתית ובהשקעה רבה. ההשקעה היא עצומה. אני קבעתי בשנת 2009 תקציב של כמעט 30 מיליארד שקל רב שנתי לממש את החזון הזה והוא מתגשם לנגד עינינו. המטרה – ביטול הפריפריה, בצפון, בדרום, במרכז וחיבור לכולם. הזדמנות שווה לכולם.

”הדבר הזה נעשה וזו בשורה שהיא גם חברתית, גם כלכלית, גם לאומית – בשורה טובה. זהו יום חג, יום חג לבית שמש, יום חג למדינת ישראל. שאו ברכה, כל מי שעסק בזה. כל הכבוד לכם, המשיכו בעבודה, יש לנו עוד מה לעשות, יש לנו עוד מה לחבר”.

שר התחבורה כץ ציין, כי הכביש החדש צפוי לקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה בין בית שמש לירושלים ולתל אביב ולשפר באופן ניכר את רמת הבטיחות בכביש, שהוגדר במשך שנים רבות ככביש אדום.

“מעתה ייהנו הנוסעים בכביש מנסיעה בטוחה יותר, מהירה יותר ומחיבור מהיר לצירי התנועה המרכזיים”, הוסיף השר כץ.

עלות הקמת כביש 38 שאורכו כ-10 קילומטרים, נאמדת בכ-800 מיליון שקלים והוא כולל כביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. במסגרת הפרויקט שנמשך כ-4 שנים, הוקמו 10 גשרים, 3 מחלפים בשמשון, הר טוב ומסילת ציון. בנוסף שודרגו 15 צמתים, ולכל אורך הכביש הותקנה תאורה.

נתניהו, כביש בית שמש

העבודות כללו הקמת מעבר אקולוגי מיוחד לבעלי חיים, הקמת מעקות בטיחות משני צידי הכביש, שני מעברים תת קרקעיים בחאן – שער הגיא ובדרך בורמה, הפרדה מפלסית מעל קו הרכבת בכניסה לבית שמש וכן סלילת שבילים לרוכבי אופניים ומסלולים להולכי רגל לכל אורך הכביש.

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל ממשיכים לקדם את המשך סלילתו של הכביש עד לרמת בית שמש.

מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, ציין כי כביש 38 מהווה עבור תושבי בית שמש והסביבה בשורה של ממש. “שלוש שנים של פרויקט הנדסי מורכב מגיעים היום לסיומם. כביש דו מסלולי, דו- נתיבי בטיחותי וירוק הטומן בחובו 10 גשרים, 3 מחלפים, 15 צמתים, ואם תוסיפו 10 קילומטר כביש, תקבלו את הספרה 38, כמספר הכביש.

”הכביש מחבר בין קיבוץ בית ג’וברין לבין שער הגיא ועובר על דרך רומית עתיקה שחיברה בין ירושלים הבירה לבין אשקלון”, הוסיף פרץ.

גרינברג, כביש בית שמש

סגן ראש העיר בית שמש שמואל גרינברג אמר לקראת הטקס: “שנים של מאמצים, שתדלנות, עבודה קשה ומאומצת מגיעים היום לסיום עם חנוכת הכביש החדש הבוקר והסטת התנועה לכביש החדש במהלך הלילה ועד ל-5 בבוקר מחר.

“ביום זה חשוב לי מאוד לשגר את תודות העיר לשר התחבורה ישראל כץ, שבתקופתו כשר התחבורה נכנס הכביש לתקצוב בתכנית החומש, ואף בתקופת כהונתו זוכה הוא לחנוך אותו. לתודה זו מצטרפת כמובן ההוקרה לשר על הסיוע הגדול לכל הפרוייקטים התחבורתיים בעיר המתקדמים בסיוע ובסיוע חבר המועצה שלום אדרי. לפנינו האתגר הגדול של המשך פיתוח כביש 38 דרום ובניית מחלף הכניסה של כביש 38/10”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות