השופט דחה העתירה נגד העברת מבנה בי”ס דתי בירושלים – לחרדים

בית המשפט המחוזי דחה את בקשת עו"ד יוסי חביליו לצו ביניים נגד סבב מבני החינוך של העירייה: "אין הצדקה לסכל החלטה שנועדה להיטיב עם מספר רב של תלמידים" • ועד ההורים: "העתירה אינה על דעתנו, ממשיכים בהליך ההידברות הישיר עם העירייה"
אריה ריבקינד
י"ז אב התשע"ז / 08.08.2017 22:37

בית המשפט המחוזי בירושלים , דחה היום (שלישי) את העתירה של עו”ד יוסי חביליו להוצאת צו ביניים כנגד סבב מבנים שעורכת העירייה במטרה למצוא פתרונות ראויים ומתאימים לכל ילדי העיר.

כפי שדווח בחרדים 10, כחלק מההסכם שנחתם בין דגל התורה הירושלמית לראש העיר, בית הספר הממלכתי-דתי ‘ברנדט’ שבשכונת נווה יעקב, יעבור לידיים חרדיות. זאת, במקום בית הספר הממלכתי-דתי הפועל בו כיום ואשר משמש את תלמידי האזור.

לפני כשבועיים שיגר  עו”ד יוסי חביליו, מי שכיהן בעבר כיועץ המשפטי של העירייה, מכתב התראה לראש העיר ניר ברקת ולגורמים נוספים נגד המהלך.

אלא שהיום, כאמור, בית המשפט קיבל את הטענות וההנמקות של העירייה שמצדיקות את ההעברה, וקבע כי “בנקודת הזמן הנוכחית אין הצדקה מספקת להוצאתו של צו הביניים המבוקש”, והוסיף: “מתן הצו המבוקש עלול לסכל יישומה של החלטה אשר נועדה להיטיב את תנאי הלימודים של מספר רב של תלמידים, הלומדים כעת במבנים ניידים”.

השופט עודד שחם דחה את טענות עו”ד חביליו בדבר אי מתן שימוע, ואף שיבח את העירייה: “העירייה הקדישה מאמץ וזמן ניכרים על מנת לבוא בדברים עם ועד ההורים של בית הספר.. התנהל שיג ושיח אינטנסיבי בין העירייה ובין ועד ההורים של בית הספר… לא הונחה תשתית המלמדת כי בקבלת החלטה רוחבית מעין זו קיימת חובה גורפת לקיים שימוע פרטני”.

באשר למרחק ציין השופט: “קשה להתרשם כי בהחלטת העירייה על העברת בית הספר למבנה אחר באותה שכונה טמון נזק חמור או בלתי הפיך”. השופט הוסיף: “יש בפי העירייה טענה ראויה לבירור כי קצב צמיחתו של בית הספר אינו מצדיק את הותרתו במבנה הנוכחי”.

בהתאם לנוהל הקצאות של משרד הפנים לצורך הקצאת מבנה ביה”ס ברנדט לחינוך העצמאי יש לקבל את אישור משרד הפנים, תהליך אשר מתקיים וככל הנראה יתקבל האישור בימים הקרובים, בדיוק כפי שציין השופט שראוי שייעשה, זמן סביר לפני תחילת שנת הלימודים.

ועד הורי בית הספר ברנדט, הגרעין התורני בנווה יעקב, רשת שעלים, ונציגות בית הכנסת של העדה האתיופית שלחו לעירייה מכתב בו הם מבהירים: “העתירה המוגשת כנגד עיריית ירושלים וגופים נוספים אינה על דעתנו וכי עו”ד יוסי חבליו לא קיבל רשות לייצג אותנו בנושא”. הם ציינו כי “אנו ממשיכים בתהליך ההידברות הישיר עם עיריית ירושלים ומנח”י וביישום המתווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקרים של העיריה
    09/08/2017 01:36
    מעמיד על האמת
  1. בית המשפט מתח ביקורת על העירייה וציין כי הטענות יתבררו בעתירה אך לעניין צו הביניים העירייה נדרשת להשיג אישורים שלא השיגה בתוך שבועיים אחרת יינתן כנגדה צו ביניים.