שנה וחצי מאסר ללוחם מהגדוד החרדי ‘נצח יהודה’ שגנב 7 רימונים מבסיס

לוחם מהגדוד החרדי שנקלע לחובות גנב שבעה רימוני יד והלם מהבסיס ותכנן למכור לגורמים עבריינים • שירות המבחן הגיש המלצה להסתפק בעבודות שירות, אבל השופט החמיר וגזר שנה וחצי מאסר בפועל
חיים טוויל
י"ז אב התשע"ז / 08.08.2017 21:55

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר לאחרונה שנה וחצי מאסר בפועל על לוחם בגדוד החרדי ‘נצח יהודה’  שהורשע בגניבת שבעה רימוני יד והלם מהבסיס בו שירת.

לפי דיווח של שמעון איפרגן באתר מאקו, הלוחם, תושב אשדוד בן 21, ביצע את הגניבה לפני כשנה וחצי במטרה למכור את הרימונים, ככל הנראה לגורמים עבריינים.

בלשי תחנת משטרת אשדוד, שקיבלו מידע על הגניבה, פשטו על ביתו ומצאו את הרימונים הגנובים.

י’ הודה בחקירה ופרקליטות מחוז דרום הגישה נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. במהלך המשפט חתמו פרקליטו של הלוחם והתובע על הסדר טיעון, לפיו הוא יורשע בעבירת גניבת הרימונים וכל אחד מהצדדים יוכל לטעון לגבי מידת העונש הראויה להיגזר עליו.

שירות המבחן הגיש המלצה לבית המשפט להסתפק בעבודות שירות, כדי שיוכל להשתקם. השירות ביקש להתחשב בנסיבות חייו של החייל, בעובדה שנקלע לחובות כספיים, בכך שהתעקש להמשיך לשרת כלוחם.

התביעה, מצידה,  ביקשה לגזור עליו עונש מאסר בין שנה וחצי לשלוש שנים משום שביצע את הגניבה מתוך בצע כסף.

סנגורו של החייל ביקש מבית המשפט לאמץ את המלצת שירות המבחן בגלל שהחייל נמצא בתהליך שיקום,לקח אחריות על מעשיו וכי נאלץ לגנוב בגלל המצב הכלכלי הקשה בביתו ומשום שהיה מעורב בתאונת דרכים בגיל צעיר וחויב לשלם פיצויים.

השופט דחה את המלצת שירות המבחן והדגיש שגניבת נשק מהצבא מחייבת ענישה מרתיעה. השופט הדגיש בגזר הדין כי עם כל הכבוד לנסיבות חייו של הלוחם, משום שמדובר בגניבת נשק צה”לי – ההתחשבות תפחת עד לאפס.

כאמור, השופט גזר על י’ שנה וחצי מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות