דגלי אש”ף, מכות, מעצרים אלימים – והנערה הזועמת של מאה שערים

חיים טוויל • צילום: יונתן זינדל
|
ט"ז אב התשע"ז / 08.08.2017 20:57
שכונת מאה שערים יודעת כבר עשרות שנים התנגשויות אלימות עם המשטרה הציונית • אבל היום היה יום חם במיוחד: שוטרים שפשטו על משרד הפועל נגד גיוס חרדים לצה”ל נתקלו בהפרות סדר אלימות – והתוצאה: אבנים, חפצים, מוטות ברזל וביצים – לצד מכות ומעצרים • ליברמן: “בושה”

כוחות גדולים של משטרה ויס”מ פשטו אחר צהריים (שלישי) על משרד בשכונת מאה שערים בירושלים, הפועל נגד גיוס חרדים לצה”ל ומעניק סיוע לבחורים ואברכים כדי להיחלץ מגיוס.

השוטרים החרימו מהמשרד חומרים, מחשבים, דיסקים ומסמכים, על פי צו של בית משפט.

בעקבות פשיטת המשטרה יצאו כ-600 מפגינים אל רחוב חברת שס בשוק מאה שערים ופתחו בהפגות סדר אלימות שלא נראו זמן רב בשכונה החרדית: הם יידו אבנים, ביצים, חפצים ושקיות מים על השוטרים, בניסיון למנוע מהם לבצע את המשימה.

כוחות גדולים של יס”מ, ימ”ר ובילוש התעמתו עם המפגינים באלימות רבה ופינו אותם מהרחוב.

6 מהמפגינים נעצרו בהפרות הסדר האלימות.

לפי המשטרה, “עם הגעת השוטרים למקום החלה התגודדות של עשרות חרדים מחוץ למבנה שקראו קריאות נגד השוטרים והחלו ליידות לעברם מכל הבא ליד, בהם אבנים, חפצים, מוטות ברזל וביצים. עם יציאת השוטרים מהמבנה וסיום ביצוע הצו, נמשך ידוי האבנים והפרות הסדר האלימות. הכוח פיזר את מפירי הסדר”.

מוקדם יותר היום, הגיע שר הבטחון אביגדור ליברמן לנחם אצל בני משפחת פירר ברחוב אברהם מסלונים בשכונת מאה שערים – ובכניסה לבניין המגורים נוצרה התגודדות של חרדים.

כוח משטרה שהוזעק למקום בעקבות פניית צוות האבטחה של השר, פיזר את החרדים, וליווה את שיירת שר הבטחון מהמקום ללא פגע.

לפי הודעת המשטרה, עם יציאת פמליית השר, החלו החרדים הקיצונים ליידות אבנים וחפצים לעבר השוטרים. ילדה כבת 8 שעמדה בסמוך נפגעה מאבן שהושלכה ופגעה בראשה.

שוטרים ואזרחים במקום העניקו לה טיפול ראשוני עד להגעת כוחות מד”א, שפינו אותה במצב קל.

לאחר החילוץ של השר, חזרו אנשי האבטחה והבילוש לקחת את רכבם ומספר בחורים חסמו את דרכם. כוחות המשטרה נכנסו בשנית כדי לסייע בחילוצם.

שר הביטחון צייץ בחשבון הטוויטר שלו בערב: “בזמן שמיטב בנינו ובנותינו מסכנים את חייהם בהגנה על המולדת, חבורה קיצונית, אלימה ואנטי ציונית מנסה לסכל את גיוס החרדים לשורות הצבא. בושה”.