ליברמן הגיע לניחום אבלים במאה שערים וחולץ על ידי שוטרים • צפו

שר הביטחון הגיע לניחום אבלים בשכונת מאה שערים - וחרדים קיצונים התגודדו ליד הבניין בו יושבת המשפחה • צוות האבטחה הזעיק משטרה, ולאחר שרכב השר יצא - יידו אבנים לעבר השוטרים • ילדה בת 8 נפגעה קל בראשה
חיים טוויל
ט"ז אב התשע"ז / 08.08.2017 14:06

שר הבטחון אביגדור ליברמן הגיע בצהרים (שלישי) לנחם אצל בני משפחת פירר ברחוב אברהם מסלונים בשכונת מאה שערים – ובכניסה לבניין המגורים נוצרה התגודדות של חרדים.

כוח משטרה שהוזעק למקום בעקבות פניית צוות האבטחה של השר, פיזר את החרדים שהתגודדו במקום, וליווה את שיירת שר הבטחון מהמקום ללא פגע.

לפי הודעת המשטרה, עם יציאת פמליית השר, החלו החרדים ליידות אבנים וחפצים לעבר השוטרים. ילדה כבת 8 שעמדה בסמוך נפגעה מאבן שהושלכה ופגעה בראשה.

שוטרים ואזרחים במקום העניקו לה טיפול ראשוני עד להגעת כוחות מד”א, שפינו אותה במצב קל.

לאחר החילוץ של השר, חזרו אנשי האבטחה והבילוש לקחת את רכבם ומספר בחורים חסמו את דרכם. כוחות המשטרה נכנסו בשנית כדי לסייע בחילוצם.

לפי המשטרה, מפירי הסדר פוזרו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוב אנחנו מתנהגים כשפלחם שבאומות.
    09/08/2017 13:07
    העגלה הריקה
  1. "יזדעזע תבל ומלואה "
    19/12/2018 23:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  2. .
    ההקלטה שמטלטלת את הציבור החרדי.
    כך גויס בחור ישיבה לצבא ההקלטה שמטלטלת את הציבור החרדי.
    כך גויס בחור ישיבה לצבא. הבחור יוסף כהן הי”ד שנרצח בפיגוע ירי בשבוע שעבר בידי בן עוולה, שירת בנצח יהודה אחרי שגויס בכפיה. הוא סובך בהסרת מעמדו כבן ישיבה עקב מעברו מישיבה לישיבה, ולאחר מכן אולץ להתגייס. והכל נעשה ע”י גייס רשע מרושע עוכר ישראל, עמלקי מסריח. בשיחה עם פעיל ארגון יד להושיע הוא מודה שהמצב הרוחני לא טוב, והוא ישמח לקבל פטור מצבא השמד.

    ביום חמישי ה’ בטבת אירע פיגוע ירי בצומת גבעת אסף שבבנימין, כאשר מחבל פתח בירי לעבר הלוחמים שעמדו בטרמפיאדה במקום, והצליח להימלט. שני חיילים המשרתים בגדוד נצח יהודה נהרגו במקום, עוד חייל נפצע באורח קשה מאוד ואזרחית נוספת נפצעה באורח קשה אך בהמשך יצאה מכלל סכנה. בהמשך הותרו שמות ההרוגים לפרסום: יוסף כהן ויובל מור יוסף, שניהם חיילים ששירתו בגדוד נצח יהודה) שנקרא “הנח”ל החרדי” (שבחטיבת כפיר. יוסף כהן, הוא יתום מאב שמשפחתו התגוררה עד לאחרונה בבית שמש, אז עברה לירושלים.

    אביו היה הרב איתן כהן מחסידות ברסלב, רופא שיניים אהוב ומפורסם שזכה לטפל גם בכמה מגדולי ישראל. אלא שהבוקר חשף פעיל הקלטה שמטלטלת את הציבור החרדי.

    הפעיל לא הבין תחילה איזה חומר נפץ הוא מחזיק ביד והקליט את ההקלטה בתא קולי מסויים, אמנם ההקלטה עשתה לה כנפיים ופורסמה כמעט בכל מקום אפשרי. קו במערכה מגיש את הדברים למי שטרם הספיק לשמוע, וגם למי ששמע מומלץ להתחלחל שוב. במסגרת הפעילות של הארגון, הם מצלצלים מידי שבוע לכלא ומבקשים לשוחח עם עצורים חובשי כיפה. לאחר מכן מנהלים עמם שיחה, לוקחים את הפרטים ואת שם האב והאם, ומעודדים אותם. לאחר מכן מפרסמים את השמות לתפילה. ממש פעילות פשוטה שאין בה הוצאות וטורח מרובה, אך יש בה הרבה עזרה וסיוע.

    לפני מספר חודשים, שהה הנרצח יוסף כהן בכלא הצבאי, עקב נסיעתו לאומן. אז נוצר שיחה טלפונית שהוקלטה בין נציג הארגון לבחור יוסף כהן. בשיחה התברר כי גזירת הגיוס ומילוי היעדים, חיה נושמת ובועטת במלוא העוצמה. הבחור היה בחור ישיבה. הוא למד תחילה בישיבה של ברסלב בביתר, משם השתכנע ע”י גייס לעבור לישיבה תיכונית בכפר זיתים, כשממילא מעמדו כבן ישיבה מוסר. הוא סירב להתגייס, רצה להישאר חרדי ותלמיד ישיבה, אך הצבא אילצו להתגייס, וכאשר הוא סירב, הוא נעצר בכלא הצבאי למשך חודש ימים. בשל כך הוא נשבר וגוייס בעל כורחו לצבא.

    במהלך השיחה, מספר יוסף כהן כי הוא כבר כמעט שנה בפלוגת ‘נצח יהודה’ ונמצא חמישה ימים בכלא. “איך אתה מרגיש שם? אפשר להיות שם יהודי שומר מצוות?”, תוהה הפעיל, ויוסף משיב: “אני באמונה תמיד”. הפעיל שואל: “אם יבוא אליהו הנביא ויוציא אותך באמצע החג, מביא לך ‘פטור’, אתה תקבל את זה בשמחה?”, יוסף כהן משיב: “כן כן, שום דבר לא ישבור אותי, הייתי באומן”.

    יוסף הי”ד מוסיף ומספר כי הוא נעצר בעת שחזר לארץ, ומבקש בטלפון: “קצת קשוחים פה בענייני הדת, אולי תוכל לעזור לי פה בעניין”, יוסף מציין את מספר הטלפון האישי שלו ואת כתובתו ואת כתובתו הקודמת בעיר בית שמש. בהמשך השיחה שיתף יוסף כי מעמד בן הישיבה שלו בוטל מאחר ועבר מישיבה בביתר לישיבה בכפר זיתים. הפעיל: “בקיצור הלכת בכפייה לצבא”, ויוסף משיב: “כן”. בשיחה, מאשר יוסף כי הוגדר עריק וישב בכלא חודש ולאחר מכן התגייס, לאחר שלא הצליח לקבל פטור בבקו”ם. “בעוד עשרה ימים אשתחרר מהכלא, בנתיים אני בהתחזקות באמונה. מחזק את כולם, אני משתחרר יום אחרי שמחת תורה”, סיפר יוסף כהן הי”ד.

    הפעיל הציע בשיחה שיוסף יתקשר אליו אחרי השחרור, אך יוסף מבקש: “אשמח אפילו להתקשר אליך מחר. כל ההשפלות שעוברים פה, זה גם כפרת עוונות. מי יכול עלי? אני לא מתרשם פה מאף אחד”. לנוכח דברי העידוד והחיזוק של הפעיל, אמר יוסף הי”ד בכאב: “אתה יודע מה העצב הכי גדול? שבסוכות אני פה, במקום להיות תחת הסוכה, אמנם יש סוכה ויש לולב אבל אי אפשר כל הזמן להיות תחת הסוכה”.

    נעבור לשמוע את ההקלטה משתמשים בדם: מנסים לגייס חרדים לצבא עכשיו זה רשמי וגלוי: ביתד הלא נאמן מעודדים גיוס. המודעה הלא תמימה שפורסמה ביום שישי, הובהרה היטב בדברי התקשורת ביממה האחרונה. התחברות של הציבור החרדי לצבא השמד. עוד על רצח יוסף כהן הי”ד. יש מי שמנסה ללבות את הרגש להביא לאהדה לצבא השמד. ביום חמישי האחרון, בפיגוע הירי בצומת בנימין, נרצחו ונפצעו חיילים מגדוד הנח”ל שנקרא משום מה החרדי נצח יהודה. זהות הנרצחים אם הם בחזות חרדית או שלא, לא הייתה אמורה להעסיק מידי את הציבור החרדי, אבל היו מי שניסה היטב לעשות מזה קופה. הרגש הטבעי של רחמים על הנרצחים, הביא את אתרי הבואש ועוד שאר כלי תקשורת, לעסוק ולהאדיר את העובדה שהחיילים היו מגדוד שנקרא חרדי, ועשו מכך המון המון עסק. ביום שישי הגיע המודעה ביתד הלא נאמן, מודעה שאמנם נשלחה על ידי עיריית בית שמש אך צונזרה באופן טבעי – ולא במפתיע – על ידי המודיע, אך כן פורסמה אחר כבוד ביתד הלא נאמן וב’המבשר’. במודעה נכתב בהדגשה צמד המילים: החייל הקדוש. לא הקדוש, לא החייל בנפרד ובשורה נפרדת הקדוש, בשורה אחת ובקטע בולט אחד: “החייל הקדוש”. זה המסר הברור וזה מה שקורא כל רואה וכל ילד או נער נורווגי בעיניו. “החייל הקדוש”.

    התוצאה לא איחרה מלהגיע. בכתבה נרחבת אתמול בתקשורת, סוקר הכתב יאיר שרקי את התוצאה האיומה שהביא הסקירה האוהדת וההתחברות ל’חייל הקדוש’. לדבריו הדבר יביא לאחוזים גדולים יותר של חרדים שיתגייסו, כי הם מתחברים עכשיו לעובדה שחיילים בחזות חרדית נהרגים בצבא, וזה מחבר רגשית את הנוער הצעיר, כך לדבריו. והיה את יעקב וידר מהליכוד שכבר הציע שעיריית בני ברק תקרא רחוב או מקום על שמם של החיילים הנרצחים, שעקב היותם בחזות חרדית, הדבר מתאים לעיריית בני ברק שתקרא את שמם על מקום שהוא.

    אכן, אם לא שוידר היה מציע את זה לא מופקע שטיטוס רובינשטיין לא היה עושה זאת. גם וידר הציע זאת כהתגרות ברובינשטיין וזה מצויין. במאמר המוסגר יצויין כי הצעתו של וידר מיותרת אחרי שיש בארץ רחוב שנקרא הרוגי לוד, ואליבא דגרשון איידלשטיין כל החיילים הנהרגים בקרב הם בבחינת הרוגי לוד. אפי’ הבג”ץ הסכים לדבריו אלו של הגייס גרשון איידלשטיין.