הבחירות לרבנות לוד: העליון העניק לפרקליטות עוד חודש וחצי לחקירה

פרקליטות המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות בשלושה חודשים את הדיון בעתירות שהוגשו נגד הליך הבחירות לרב העיר לוד - בכדי שהפרקליטות תוכל לבחון את "המידע המודיעיני" שהגיע לידי המשרד לשירותי דת • בג"צ העניק חודש וחצי
חיים טוויל
ט"ז אב התשע"ז / 08.08.2017 11:50

בית המשפט האריך את הזמן שהעניק לפרקליטות המדינה בכדי שיתאפשר לה לבחון עד תום את ‘המידע המודיעיני’ שהגיע לידיה על הבחירות לרב הראשי של העיר לוד – עד ה-18.9.

לפני כשבועיים ביקשה פרקליטות המדינה לדחות בשלושה חודשים את הדיון בעתירות שהוגשו כנגד הליך הבחירות לרבנות העיר לוד -שהיו אמורות להתקיים בכ”ט בתמוז, בטענה כי ההליך המינהלי עלול להפריע להליך פלילי עתידי.

ההנחה, כפי שעלה מרוח הדברים בעת קיום הדיון בבג”צ, היא כי נבדקות האשמותיהם של העותרים כנגד ראש העיר, יאיר רביבו והאשמות נוספות.

בחירות, רבנות לוד

כפי שדווח בחרדים 10, בית המשפט העליון, בהרכב של שלושה שופטים, אשר דן בשתי עתירות שהוגשו נגד ראש העירייה יאיר רביבו, קבע כי הבחירות לתפקיד רב העיר יידחו עד לקבלת החלטה בנושא על ידי בית המשפט, לאחר שהפרקליטות הודיעה כי “לידי המשרד לשירותי דת הגיע מידע מודיעיני שיש לו השלכה על הליך הבחירות לרב העיר לוד”.

ההחלטה בנושא העתירות שאמורה הייתה להתקבל ב-12 ביולי, נדחתה עד להצגת המידע החדש.

תחילה קבע בית המשפט עשרה ימים לבחינת החומרים, אולם לאחר מכן ביקשה הפרקליטות להאריך את הזמן ביומיים נוספים – ואז הפרקליטות הגישה בקשה לקבלת דחייה של שלושה חודשים נוספים.

את העתירות נגד ראש העיר הגישו הרב יעקב גלויברמן והרב אליהו ממן, לשעבר סגן ראש העיר מטעם ש”ס – בטענה להליך לא נקי ופגיעה בטוהר המידות. יצוין כי במהלך ההליך הודח ממן מתפקידו כסגן ראש העיר.

בעתירה טענו השניים כי ראש העיר יאיר רביבו אינו ראוי לקחת חלק פעיל בניהול ההליך כחבר בוועדת הבחירות, מאחר והוא פועל בצורה בלתי תקינה.

על תפקיד הרב הראשי של לוד מתמודדים שני חסידי חב”ד: רב שכונות שרת-רמט בלוד הרב יצחק מוזגורשוילי, ורב שכונת גני יער הרב מאיר ביטון – הנתמך בידי ראש העיר.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רב ראשי לעיר לוד.
    08/08/2017 13:51
    נבו רביבו
  1. לדעתי צריך לסיים את הפרק של רבני עיר/שכונה מקבלים הון תועפות על שום דבר. שני המועמדים אינם ראויים לשמש רב עיר. צריך למזג את הערים לוד-רמלה. אגב ראש העיר לוד נכשל בתפקידו כראש עיר. אין בניה אין בתי קולנוע אין מקומות בילוי. ראו הוזהרתם

  2. מושחט
    08/08/2017 15:57
    עזיז
  3. ראש עירית לוד גונב כסף במיוחד מהמיגזר הערבי בעיר לוד גונב מהתושבים הרבה כסף בתשלומי העיריה נותן היתרי בניה לאנשים נוכלים והתושבים הטובים והחלשים משלמים מגעיל