“לבכות, לעורר את הציבור”: כך ניווט דרעי את הקמפיין להחזרתו ב’תרגיל ההתפטרות’

אחרי שהתפטר במהלך מערכת הבחירות בגלל הקלטת של הגר"ע יוסף זצ"ל - התנהל קמפיין להחזרתו של אריה דרעי לתפקידו כיו"ר ש"ס • כעת נחשף בעיתון 'ישראל היום': מאחורי הקמפיין עמד לא אחר מאשר דרעי עצמו • צפו בהתכתבות עם הזמר בני אלבז וההנחיות המדויקות ששיגר לו
אריה ריבקינד
ט"ו אב התשע"ז / 07.08.2017 02:15

בסוף שנת 2014, בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת ה-20, חשפו העיתונאים עמית סגל ויאיר שרקי במהדורה המרכזית של חדשות 2 הקלטה שתיעדה את הרב עובדיה יוסף זצ”ל בשיחה גלויה עם מקורביו – שהתקיימה שש שנים קודם לכן – בשנת 2008, בה תקף את דרעי במלים קשות ומתח עליו ביקורת קשה ביותר.

בין השאר, כינה הגר”ע זצ”ל את דרעי “רשע” ו”גנב” והבהיר לבני ביתו, כי אין בכוונתו להחליף את אלי ישי, שהיה אז יו”ר ש”ס, באריה דרעי, אף שהסתיימה תקופת הקלון בעקבות מאסרו.

יממה לאחר פרסום תיעוד הווידאו המסעיר, כתב דרעי למועצת חכמי התורה בראשות חכם שלום כהן כי הוא מתפטר מתפקידו.

כבר באותו היום החלו קריאות בש”ס להחזיר את דרעי לתפקיד. חברי ‘המועצת’ אף נפגשו עם דרעי ואמרו לו כי הם אינם מקבלים את התפטרותו. יומיים אחר כך הגיש דרעי את התפטרותו גם מהכנסת.

רק כעבור שבועיים, ב־12 בינואר 2015, הודיע דרעי כי הוא “מקבל בהכנעה” את ציווי ‘המועצת’ וחוזר להנהגת ש”ס. לדברי דרעי בזמנו, “אני מקבל בהכנעה ובהרכנת ראש את ציווי מועצת חכמי התורה בראשותו של נשיא המועצת מרן הרב שלום כהן… החלטתי כי תנועת ש”ס חשובה יותר מכל שיקול שהוא… אמשיך להנהיג את התנועה”.

במהלך כל התקופה קראו פעילים מרכזיים, חברי כנסת ורבנים לדרעי לשוב להנהגת ש”ס. לפי כתבה שמפרסם היום העיתונאי מתי טוכפלד ב’ישראל היום’, מי שניצח על כל המהלך היה הזמר בני אלבז,  מי שהיה יד ימינו של דרעי קרוב לשלושה עשורים. מאז מערכת הבחירות האחרונה נפרדו דרכיהם של השניים, כשלאלבז טענות קשות על חובות כספיים גדולים של דרעי כלפיו.

כבר בזמן אמת התייחסו לא מעט גורמים במערכת הפוליטית בציניות להתפטרות של דרעי, וטענו כי מדובר ב’תרגיל’. כעת, כותב טוכפלד, מתברר כי כך אכן היו פני הדברים.

טוכפלד חושף ב’ישראל היום’, כי בעוד שב-29 בדצמבר 2014, יממה אחרי פרסום הוידאו בחדשות 2, הודיע דרעי כי הוא מתפטר מראשות ש”ס – באותו היום ממש הורה למקורבו ויד ימינו דאז, בני אלבז, לקרוא לשובו בכלי התקשורת.

דרעי

היה זה כשאלבז היה בדרכו לראיון בערוץ 10 על המתחולל בש”ס.

הוא עדכן על כך את דרעי ושאל אותו: “לאיזה כיוון למשוך…?”

דרעי השיב לו בהנחיה מדויקת: “לבכות, לעורר את הציבור. אתה יודע בוודאות שזה סופי. אריה חזק אבל לא מוכן שיפגעו במרן”.

כעבור כדקה הוסיף: “לא ניתן לו ללכת”.

ב’ישראל היום’ לא לא התקבלה תגובת דרעי.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחלוקת קורח
    07/08/2017 03:10
    גד אלבז
  1. בני תפסיק זה לא יוסיף שום קול לאלי ישי ו

  2. אני לא מאמינההה!! אני בשוק הייתי בטוחה שזה משהו אמיתי אני מתחילה לחשוב שהוא באמת נוכל.
    07/08/2017 07:30
    הילה
  3. בההההלם זה כבר יותר מידי

  4. לא יאומן!
    08/08/2017 19:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. בעצם כן יאומן.