קוד SMS? בנק ישראל הורה לבנקים לשגר ל’טלפון כשר’ הודעות קוליות

אברכים שברשותם טלפון כשר התקשו להעביר כספים באתרי האינטרנט של בנקים, משום שהמערכת משגרת קוד בהודעת SMS - שאין להם • ח"כ אורי מקלב פנה למפקחת על הבנקים - והיום פורסמה הוראה החדשה שתנגיש את השירות באמצעות הודעה קולית
שייע קליין
י"ד אב התשע"ז / 06.08.2017 18:07

חשיפת חרדים 10: בעקבות פניית יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח”כ אורי מקלב, הפיקוח על הבנקים פרסם היום (ראשון) הוראות מיוחדות על ‘בנקאות בתקשורת’, במטרה להנגיש את שירותי הבנקאות הדיגטאלית לציבור שבבעלותו טלפון כשר.

בהודעה של דוברות בנק ישראל, נמסר כי “הפיקוח על הבנקים מפרסם היום טיוטת תיקונים להערות הציבור בנוגע להוראתו בנושא ‘בנקאות בתקשורת’, במטרה להנגיש את שירותי הבנקאות הדיגיטלית גם לציבור הלקוחות בעלי טלפונים כשרים ואוכלוסיית לקויי ראיה”.

בהודעת הדוברות נאמר כי “בעקבות פנייתו של יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, ח”כ אורי מקלב, בכוונת הפיקוח על הבנקים לעדכן את ההוראה על מנת לתת מענה לקושי בו נתקלים לקוחות התאגידים הבנקאיים שעושים שימוש במכשירים ניידים החסומים לקבלת מסרונים (‘טלפונים כשרים’).

“שימוש במכשירים מסוג זה אינו מאפשר ללקוחות אלו לקבל סיסמה חד פעמית זמנית כתובה למכשיר הנייד שלהם כאמצעי אבטחה, ובכך מקשה עליהם ליהנות מהיתרונות הגלומים בקבלת שירותים בנקאיים מרחוק ללא צורך בהגעה לסניף.

“גם לקוחות מסוימים מאוכלוסיית לקויי הראיה עלולים להיתקל בקושי דומה, שכן המסרון הכתוב נשלח כיום בערוץ שאינו נגיש באופן שבו מונגש אתר התאגיד הבנקאי לאוכלוסיות אלה.

“על מנת להתגבר על הקושי כאמור, ולאפשר לאותם לקוחות להשתמש בגורם אימות זה לצורך אימות בגישה מרחוק, נדרשים התאגידים הבנקאיים להטמיע פתרון טכנולוגי להמרת הודעת טקסט לקול, ולאפשר ללקוח לקבל את הסיסמה גם באמצעות קול, על פי בחירתו”.

המפקחת על הבנקים, ד”ר חדוה בר אמרה: “הצעד עליו הכרזנו היום ינגיש את ערוצי הבנקאות הדיגיטלית גם לאוכלוסייה החרדית, אשר משתמשת ב’טלפון כשר’, וגם לאוכלוסייה בעלת ליקויי ראיה.

“שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף בשעות הפתיחה והמתנה בתורים, וכן הוא זול יותר בעשרות אחוזים ביחס לביצוע אותן פעולות מול פקיד.

“הפיקוח על הבנקים ימשיך לפעול באופן שוטף להנגשת השירותים הדיגיטליים בתאגידים הבנקאיים לכלל שכבות האוכלוסייה, תוך שימת לב מיוחדת לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות