אזריה ביקש מבית הדין לדחות את כניסתו לכלא עד להחלטת הרמטכ”ל

לאחר שביקש להמתיק את עונשו ולהמיר את 18 חודשי המאסר שגזר עליו בית הדין הצבאי - בעבודות שירות, מבקש אזריה - שאמור להיכנס לכלא ביום רביעי - לדחות את ריצוי עונשו עד להחלטה שיקבל הרמטכ"ל גדי איזנקוט בבקשה • "אם תיענה הבקשה, לא יאלץ המבקש לשבת בבית סוהר"
חיים טוויל
י"ד אב התשע"ז / 06.08.2017 14:24

אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל בחברון, הגיש היום (ראשון) בקשת דחייה לבית הדין לערעורים – בה ביקש לדחות את ריצוי עונשו בבית הסוהר, עד החלטת הרמטכ”ל על המתקת עונשו.

הבקשה לדחיית המאסר מגיעה בהמשך לבקשה אותה הגיש אזריה לרמטכ”ל גדי איזנקוט בשבוע שעבר, להמתקת עונשו ולריצוי יתרת העונש בעבודות שירות.

אזריה, אשר על פי החלטת בית הדין הצבאי צפוי להיכנס לכלא כבר ביום רביעי השבוע, הגיש את הבקשה היום, תוך שהוא מדגיש את התחייבותו שלא לערער על פסיקת בית הדין הצבאי לערעורים בבית המשפט העליון.

בבקשה צוטטה הודעת הרמטכ”ל לפיה “אם יבחר אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש היא תישקל בכובד ראש תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה”ל, ללוחמיו ומשרתיו”.

“במסגרת הבקשה לרמטכ”ל, מתבקשת המרת עונש המאסר שנגזר עליו, בעונש מאסר שאורכו כאורך עונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות. היה והבקשה תיענה, כי אז, לא יאלץ המבקש כלל לשהות בבית הסוהר”, נכתב בבקשה.

ביום חמישי יצא אזריה בהצהרה ראשונה לתקשורת ואמר כי הוא “נכנס לכלא בראש מורם”, וכי הוא אוהב את הצבא והמדינה.

“אני מאמין שיכולתי לצאת זכאי, אבל עברנו מסכת ייסורים של כמעט שנה וחצי שעלתה להוריי בבריאותם ואני רוצה לחזור לחיי שגרה כמה שיותר מהר”, הסביר. “לכן, אכנס לכלא לרצות את העונש שנגזר עליי ולא אפנה לבית המשפט העליון. מוקדם יותר היום פניתי לרמטכ”ל בבקשה שימתיק את עונשי. אני מקווה שייענה בחיוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החייל גיבור ישראל
    06/08/2017 15:17
    משה
  1. איזינבלוף שחרר את החייל הגיבור ועזוב את הצבא הרסתה את הצבא י0