האם אדלסון הפליל את נתניהו? • מירי רגב: לינץ’ תקשורתי ברה”מ

חדשות 2: "המליארדר אדלסון סיפר לחוקרים שנתניהו ביקש לבדוק אפשרות לביטול מוספי סוף השבוע" • הפיכת ארי הרו לעד מדינה תאריך את זמן החקירות של ראש הממשלה • שרת התרבות: "שוחחתי הערב עם נתניהו ושמחתי לשמוע שהוא בטוח בעצמו, נינוח וחוזר על אמירתו שלא היה כלום"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
י"ד אב התשע"ז / 05.08.2017 22:58

המיליארדר שלדון אדלסון, המו”ל של החינמון ‘ישראל היום’, סיפר בעדותו בלהב 433 של המשטרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עמו על האפשרות לבטל את מוסף סוף השבוע של העיתון. כך דווח הערב (מוצאי שבת) בחדשות 2.

עדותו של אדלסון ניתנה במסגרת חקירת ‘תיק 2000’, העוסק בשיחות שקיים נתניהו עם מו”ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס.

לפי דיווח בחדשות 2, ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה,  שחתם על הסכם עד מדינה עם פרקליטות המדינה, סיים את עדותו ומסר עדויות מפורטות, בהן ראיות לכאורה המאפשרות להעמיד את נתניהו לדין בתיק 2000 באשמת שוחד. לפי חדשות 2, מה שקידם את התיק הן פעולות משמעותיות שביקש ראש הממשלה מארי הרו לבצע בעקבות השיחות עם נוני מוזס.

לפי חדשות 2, הרו – שנחשב בן בית ובן משפחה של משפחת נתניהו – פירט באוזני החוקרים במשך שבועות רבים את כל הפרטים הידועים והמוכרים לו המתייחסים לתיקים 1000 ו-2000 הנוגעים לראש הממשלה, ורק לאחר מכן נחתם ביום שישי הסכם עד המדינה המאפשר למשטרה לעשות שימוש בחומרים.

הרו עצמו, שעל המגעים של המשטרה איתו נודע למשפחת נתניהו לפני כחודש, ייצא לחופשה פרטית בחו”ל ביום שני הקרוב למספר ימים.

“אני לא מתייחס לרעשי הרקע, אני ממשיך בעבודה”

במשטרה ובפרקליטות מבינים, עם זאת, כי חתימת הסכם עד המדינה עם הרו יאריך בחודשים ארוכים את החקירות. המשטרה תצטרך לגבות מהרו לאחר שובו עדות מפורטת, ולאחר מכן לבצע פעולות כדי לאמת את דבריו. במסגרת זו צפויה המשטרה לבצע, בין היתר, חיקורי דין לעדים בחו”ל – מה שכמובן יאריך את זמן החקירה.

לאחר עדותו של הרו וחיקורי הדין יצטרכו החוקרים לחקור שוב את ראש הממשלה כדי לקבל ממנו תגובה לדברים.

ככל הנראה, חוקרי המשטרה אף יבקשו לקיים עימות בין נתניהו לבין הרו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בערב שבת סרטון בדף הפייסבוק שלו בו הגיב להתפתחויות האחרונות בפרשות הקשורות לו ולמקורביו.

“אי אפשר בלי פרשיית השבוע, אז אני מבקש לומר לכם אזרחי ישראל”, אמר נתניהו. “אני לא מתייחס לרעשי הרקע, אני ממשיך בעבודה למענכם”.

 “הציבור מבין היטב שמנסים להפיל את נתניהו”

שרת התרבות מירי רגב סיפרה כי שוחחה עם ראש הממשלה על רקע החשדות נגדו. “שוחחתי הערב עם ראש הממשלה ושמחתי לשמוע שהוא בטוח בעצמו, נינוח וחוזר על אמירתו שלא היה כלום”.

לדבריה, “חברי האופוזיציה חברו לחלק מאנשי התקשורת וממשיכים לבצע לינץ’ תקשורתי בראש הממשלה ומשפחתו”.

רגב הוסיפה: “הציבור מבין היטב שמנסים להפיל את נתניהו בכל דרך. לא יעזור להם – נתניהו ימשיך לעמוד בראשות הממשלה עוד שנים רבות. מתי תלמדו שמחליפים שלטון בקלפי – לא בתקשורת, לא בכותרות ולא בניסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה וגורמי אכיפת החוק. קאט דה בולשיט. תנו לעבוד!”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות