איילת שקד: “נתניהו צריך להמשיך בתפקידו – גם אם יוגש נגדו אישום”

שרת המשפטים תומכת בנתניהו על רקע החקירות נגדו בריאיון ל'פגוש את העיתונות: "מקווה שזה יסתיים ללא כתב אישום. אם יוגש, מפלגות הקואליציה יישבו ויחשבו" • "חקירה יכולה להיות כלי לחיסול פוליטי"
אריה ריבקינד
י"ד אב התשע"ז / 05.08.2017 21:17

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בראיון שהעניקה לפני שבת לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 2 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צריך לפרוש גם אם יוגש נגדו כתב אישום.

“נתניהו צריך להמשיך לכהן כראש ממשלה גם אם יוגש נגדו כתב אישום”, אמרה שקד. “חוק יסוד הממשלה סעיף 18 מתייחס למצב שראש ממשלה מורשע ובמצב כזה הוא אומר שראש ממשלה צריך להיות מפוטר בסוף ההליך, רק לאחר כל הערעורים”

היא הוסיפה:  “הייתה פסיקה בתקופת דרעי שמדברת על שרים – לא דובר בה על ראש ממשלה. צריך לדעת שיש הבדל גדול בין שר לראש ממשלה”.

שקד הסבירה: “מצד החוק, אם יוגש כתב אישום ראש הממשלה לא צריך להתפטר. יש את הצד הערכי, וזאת שאלה שמפלגות הקואליציה יצטרכו לשאול את עצמן אם נגיד ליום הזה, אבל אנחנו לא נמצאים שם. יש עוד תהליך ארוך, צריך שהמשטרה והפרקליטות ימליצו על כתב אישום, צריך שהיועץ המשפטי לממשלה יעשה שימוע, ואחר כך גם הוא יחליט להגיש כתב אישום והדרך עוד ארוכה.

“בעיתונים רואים כותרות וספקולציות והשערות, אבל אנחנו לא נמצאים שם כרגע. אני חושב שצריך לתת לממשלה לעבוד ולראש הממשלה לעבוד”.

שקד הדגישה: “בדמוקרטיה נורמלית וחזקה מחליפים ממשלה בקלפי ולא בחקירות. צריך לדעת למה המחוקק קבע התפטרות רק בהרשעה. חקירה יכולה להיות כלי לחיסול פוליטי, צריך לדעת את זה. אני מקווה שזה יסתיים ללא כתב אישום. אם נגיע למצב שיוגש כתב אישום יישבו מפלגות הקואליציה ויחשבו מה לעשות בהתאם למה שנלמד. כרגע אנחנו לא יודעים הרבה”.

לדבריה, “אי אפשר לנהל ככה מדינה, למנוע מראש הממשלה לתפקד כמו שצריך רק על בסיס שמועות וחקירה”.

שקד הוסיפה כי היא לא רואה צורך בהקדמת הבחירות: “תמיד אמרתי שהממשלה הזאת היא ממשלה טובה והומוגנית. לולא כל העניינים האלה, אם יתברר שהם לא יבשילו לכדי כתב אישום, אני חושבת שהממשלה הזאת תחזיק מעמד עד 2019. השרים עובדים יפה במשרדים, יש שותפות טובה בין המפלגות ואני חושבת שצריך להמשיך ולנהל את המדינה הזאת, צריך לדעת: להליכה לבחירות יש השלכות מאוד משמעותיות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות