בפגישת דרעי ונשיא המועצת סוכם: עמר יוזמן לשימוע אצל הגר”י כהן

בתום פגישה בין השר אריה דרעי לנשיא 'המועצת' ובנו הרב יעקב כהן הוחלט: דודו עמר, יועץ השר לשירותי דת - יוזמן לשימוע אצל הרב יעקב כהן • לאחר מכן תתקבל הכרעת נשיא 'המועצת' באשר לפיטוריו • הערכה: יימצא 'פיתרון יצירתי' - ועמר יישאר בתפקיד
חיים בוזגלו
י"ב אב התשע"ז / 04.08.2017 16:58

אחר הצהרים (שישי) התקיימה פגישה בין נשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן, ליו”ר ש”ס השר אריה דרעי, בהשתתפות בנו של נשיא ה’מועצת’ הגאון רבי יעקב כהן.

הפגישה, שנערכה בבית חתנו של חכם שלום בעיר טבריה, בה הוא שוהה למנוחה, עסקה בדרישתו של נשיא ה’מועצת’ להדיח את דודו עמר, יועצו של השר לשירותי דת לענייני מינוי רבני ערים וישובים – דרישה שעלתה לאחר הכישלון הזמני בבחירות לרבנות העיר בית שמש, והובילה ל’מפגש הפסגה’ עם הראשל”צ הגר”י יוסף.

ממידע שהגיע לידי חרדים 10 עולה, כי פגישת דרעי עם נשיא ה’מועצת’ הניבה תוצאות חלקיות בלבד, וכי הנשיא דורש את מינויו של הגאון רבי ינון רביב לרבה של העיר בית שמש.

על פי המידע, חכם שלום נענה לבקשת השר דרעי להקפיא את ההוראה שנתן לשר לשירותי דת דוד אזולאי, לפיה עליו לפטר את עמר.

בפגישה המשולשת הוחלט כי בשבוע הקרוב יערך לדודו עמר ‘שימוע’ על ידי הרב יעקב כהן – בנו של נשיא המועצת.

על פי ההחלטה, לאחר השימוע הצפוי, יקבל נשיא ‘המועצת’ החלטה חדשה ויכריע בשאלת פיטוריו של עמר.

עם זאת, ההערכות הן כי למרות המתח הרב השורר בין השר דרעי לבנו של הנשיא – בין היתר בשל ההקלטות בהן הוא נשמע מותח ביקורת קשה על השר דרעי, בשל אי ציות והתייעצות עם נשיא ה’מועצת’, הקלטות שכזכור נחשפו ב’ישראל היום’ –  יימצא פיתרון יצירתי שיוביל להשארת עמר בתפקיד יועץ השר.

אולם, כאמור, ההחלטה צפויה להתקבל בשבוע הבא על ידי נשיא מועצת החכמים זאת בתום השימוע.

כפי שדווח קודם לכן בחרדים 10, ביום רביעי הגיע הראשון לציון הגר”י יוסף אל בית נשיא מועצת החכמים ברובע היהודי בירושלים, בעקבות ההוראה של חכם שלום כהן לפטר את דוד עמר.

הזעם בבית חכם שלום נובע מהעובדה כי על פי המידע שהגיע אליהם, עמר פעל לטובת המועמד הרב אלחנן פרץ – בניגוד לדעת הנשיא, התומך במועמד הגאון רבי ינון רביב לתפקיד רבה הראשי של העיר בית שמש.

המפגש הנדיר נועד להוביל לסיום המשבר. הראשון לציון התחייב כי יתגייס בכל כוחו להביא לבחירת הרב ינון רביב – מועמדו של נשיא ‘המועצת’.

הפגישה בין שני האישים הסתיימה לאחר שהראשל”צ קיבל הקדשה חמה מאת נשיא המועצת, בה הוא חולק לו שבחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות